kaffeplante Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hei. Jeg kommer til å være hjemme uten lønn i 5 månder etter endt permisjon,-altså hjemme i ulønnet permisjon da fra 100 % jobb. Jeg kommer mest sannsynlig til å bli sykmeldt hele mitt neste svangerskap. Det jeg lurer på da er hvordan det blir med lønn under sykmeldingen når jeg forrut for den har vært hjemme uten lønn og kanskje ikke rukket å jobbe noe før jeg blir sykmedlt men egentlig skulle ha jobbet? Håper noen kan hjelpe meg.
Har nydelig jente og lillegutt Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 hei, jeg har vært hjemme nå ett år uten lønn med min datter og du må jobbe 1mnd før du har rett på sykepenger. Jeg lurer selv på hvordan jeg skal greie det,hvis nr 2 sitter nå så er jeg kvalm og kaster opp i 9 mnd... hmmmm,håper det ordner seg for oss begge...
kaffeplante Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2008 takk for svar.men jeg var syk 1 dag etter å ha jobbet i kun 11 dager på min forrige arbeidsplass og da fikk jeg lønn mot at jeg hadde legeerklæring.tenkte at man kanskje får d også når man er sykmeldt jeg da siden d er en lege som skriver d ut.??
Har nydelig jente og lillegutt Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 hmmm,det har jeg faktisk aldri hørt om. jeg har snakket med trygdekontoret og de sier at man må ha jobbet 1 mnd før man har krav på sykepenger.. gi meg mere enn gjerne beskjed om du finner ut at det ikke stemmer.. da blir jeg veeeeeeeeeeldig glad.... det jeg lurer på da er: hvor lenge må man ha jobbet for å kunne gå hjemme med egenmelding og teller de da i så fall inn i den 1 mnd man må jobbe før man får sykepenger?? jeg ble veldig forvirra jeg nå
BabyDior - lykkelig mamma :=) Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Hei... Kaffeplante med bønne : hør med legen vedr akkurat det som gjelder sykmelding etter permisjon..der vet jeg ikke hvilke regler som gjedler.. Men det er riktig som "har nydelig jente" sier : du må ha vært i lønnet arbeid i minst 4 uker før du har rett på sykepenger...mulig det kan være egne "regler" vedr permisjon..? For å ha rett til å bruke egenmelding må du ha vært hos den samme arbeidsgiveren i over 2 mnd.. Står mye om dette på www.nav.no Håper det hjalp litt!
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Vet ikke om det her er svaret du lurte på men har hørt om dette hvertfall på nav og da sa hun at har man vært i perm og blir sykmldt så har man rett på sykepenger. men har man gått i fra perm til ulønnet perm og ingen inntekt en periode etter svangerskapspermen så må man sikkert jobbe igjen ja i en mnd. Vet bare at noen som blir fort gravide igjen går avogtil fra svangerskapsperm til sykmld da svnagerskapsperm går som lønnet arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå