emlyn Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jeg blir helt oppgitt over NAV. I november ringte jeg dem for å endre "ferien" min, altså den måneden jeg ikke skulle ha fødselspenger. Hadde i utgangspunktet satt desember, men endret til juni. Snakket med en saksbehandler da som sa at alt var ok. Fikk ikke utbetaling i desember. Min utbet. er vanligvis den 25., så jeg tenkte det kanskje ble litt forsinket pga jul. I romjula ringte jeg trygdekontoret - der snakket jeg med en enslig sjel på jobb, som sjekket for meg og fant ut at *jeg* hadde gjort alt rett, beskjeden var skrevet ned og ferien var endret - men endringen var ikke registrert. Men selvsagt var de som kunne gjøre noe med dette på ferie... Så det sto jeg med 1000 kroner på kontoen og måtte vente en uke på at noen i det hele tatt skulle sjekke dette her. Ringte i dag igjen, noen skulle ta kontakt med meg etter kl 14. JEG BLIR SÅ FORBANNA. Greit nok at jeg er gift og at det ikke ble noen krise for meg av at utbetalingen ikke kom - men det er ikke poenget. Vi kunne ha vært helt avhengige av de pengene. Jeg kunne ha vært alenemor. Mannen min kunne ha vært spillegal og jeg kunne ha vært avhengig av foreldrepengene til å kjøpe morsmelkstillegg til ungene. OSv osv. Hadde dette vært en butikk, hadde det vært så greit. Da kunne man ha klaget til hovedkontoret, fått et plaster på såret i form av kompensasjon, ny vare, whatever. Men det offentlige? Håneida. Da står man med lua i hånda og er underlagt dagsformen/innsatvsiljen til saksbehandleren man tilfeldigvis møter på telefonen. Aldri en unnskyldning. Aldri en kompensasjon. Er det noen vits i å klage til noen som helst her? Noen som har erfaringer?? GRRRRR
Fire småtroll Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Det er klart du kan klage, men du personlig får jo ikke noe igjen for det. Får ingen ekstra penger e.l som plaster på såret fra nav nei ;-) Men kanskje kan en klage føre til at de internt tar en samtale om rutinene sine så det ikke skjer igjen? Har forresten opplevd flere lignende ting selv.. Går litt fort i svingene for de av og til. Men de har alltid ordnet opp på timen når jeg har ringt da, kan enten komme og få en utbetalingslapp med en gang, eller de overfører pengene så de er på konto dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå