Gå til innhold

smerte i leggene på natterstid....tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger med de høyt hevet, men alikevel er det ekstremt ubehagelig, slik at det holder meg våken mesteparten av natten. Noen som har noen gode råd, for hvordan ha en behagelig natt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv magnesium-tabletter! Kan hjelpe mot leggkramper.

Skrevet

Min fysioterapeut tipset meg om at det er lurt å tøye ut leggene hver dag, spesielt om kvelden. Vanlig uttøying er tå mot dørkarmen/veggen og så bøye overkroppen fremover. 1 minutt på hvert ben.

Håper det kan hjelpe!

Skrevet

Strekk ut daglig som innlegget over også sier, hvis du likevel får leggkramper e.l. på natten, se om du får stoppet de ved å trykke hælen din nedover og stortåa oppover. Dette kan gjøres liggende:-)

Fungerer i alle fall fint for mine legger!

Massasje hjelper forvørig også, det kan du gjøre selv el be samboer om.

Skrevet

Som 'Gurimalla' nevnte over. Leggkramper på natten skyldes somregel mangel på Calcium og/eller magnesium. Babyen tapper deg for ditt normale inntak, så du må få i deg mer enn vanlig av disse. Appelsin juice, melk, masse frukt, gronnsaker med sterk gronn farge og notter bla. Hadde dette med nr. 1. Er nå på nr.3 og har lært og kjore på med disse tingene. Kanksje du trenger extra tabletter i tillegg? Snakk m/jordmor.

Skrevet

I tillegg til alt som er nevnt, kan du prøve ei sånn "mikrovarmepute", selges på helsekost, varme i mikroen og legge rundt/over leggene..Varmen hjelper på krampene, jeg sovner i alle fall når jeg blir skikkelig urolig i beina..

Skrevet

Hei jeg hadde det også sånn med nr en, manglet sikkert noe. Jeg spiste en halv banan og drakk ett glass melk før jeg la meg og da kjente jg ingenting om natt, men glemte jeg det så fikk jeg vondt om natta og fikk ikke sove.

Skrevet

Hei!

Jeg har selv hatt vondt i leggene og til tider får jeg lett kramper i leggene. det som jeg fikk som råd fra en stund tilbake er å gjøre helt enkle uttøyingsøvelser. det har i hvertfall hjulpet meg. i tillegg gir den snille samboeren min meg massasje når jeg føler for det:)

Skrevet

begynte med støtte strømper ,har vært bra etter det. hadde kramper hver natt før dette.Spurte på apoteket etter magnesium ,men dem ville ikke gi meg det. Ville jeg skulle prøve strømper først. Skal uansett ta det opp med jormor neste gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...