Gå til innhold

6 mnd - Fortsatt behov for nattmåltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 måneder har akkurat begynt med fast føde, og etter en litt treg start med grøten så er vi nå oppe i 3 måltider pr. dag (2 grøt og middag). Ammer i tillegg til hvert måltid, og om morningen er det bare pupp.

Hun legger seg kl. 1930. Til nå har hun fått et godt måltid mm fra flaske (opptil 200 ml) før jeg legger meg ca kl. 2300, og i tillegg våkner hun og vil ha pupp opptil 2 ganger til i løpet av natta.

Er det fortsatt nødvendig med så mange mm-måltider i tillegg til fast føde da? Eller er det på tide å begynne med "avvenning"? Vil gjerne høre fra dere andre som har vært igjennom denne overgangen, hvor gammel var babyen og hvor lang tid tok det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med grøt da lillegutt var 4 mnd, han fikk da også velling til kvelds ( mm m litt grøtpulver). Inntil dette hadde han våknet og krevd pupp minimum 2 ganger pr natt, og etter dette sover han fra ca 19:30-06-07 uten å våkne for mat, de få gangene han har våknet, har han roet seg bare ved å få smokken igjen... Har hørt at baby ikke trenger nattmåltid lenger etter 3 mnd så lenge h*n får nok mat på dagtid...

Heldigvis har han ordnet avvendingen selv ;), men hadde en plan om å gi kun smokk og vann på natta dersom han ikke hadde gjort det!

Skrevet

jeg er i akkurat samme situasjon som deg... hs har sagt at det er på tide å sove igjennom uten pupp. Tenker å begynne å gi hun vann jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...