Gå til innhold

Være sammen med barnefaren , men ikke bo sammen lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg da noen rettigheter når det kommer til økonomisk støtte???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke så lenge dere er sammen desverre!! utenom bostøtten da..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo,det har du, men moralsk sett, så er det en smule forkastelig... hva med barnet??

Gjest irismor
Skrevet

Pass på så du ikke stikker hånda i et vepsebol nå ;-)

Hvis du ikke lever med barnefaren så har du vel krav på det de fleste alenemødre har. Dobbelbarnetrygd, barnebidrag (han må jo betale bidrag) ekstra dager ved barnets sykdom og div annet som jeg ikke har peiling på.

Skrevet

Det er mer forkastelig for ungen vår at vi bor sammen akkurat nå.. Så ting man ikke vet noe om skal man holde kjeft om!!!

Dette er for en periode for å prøve å få ting til å fungere..

Skrevet

Reint teoretisk, nei. Men det er sjeldent nav kommer hjem til folk å løfter dyna...

Man må svare på om man har et forhold eller hvor ofte man har samvær med barnets far på skjema som fylles ut ifbm overgangsstønad osv. Så spørs det jo om du velger å være ærlig eller ikke på det spørsmålet, vil tro det er ganske avgjørende for om du får stønad eller ikke...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om du kanskje hadde sagt det i HI, så hadde det vært lettere og svare! :)

Om det er til det beste for ungen at dere IKKE bor sammen, så er det jo en helt annen sak.

Men han kan ikke sove hos dere, eller ha personlige eiendeler der..

Skrevet

Vi har et par som har bodd fra hverandre en stund. Men allikvel vært sammen. Er litt usikker på hva de har fått, men tror ikke det er noe problem å da få de forkjellige stønadene. De har nå flyttet sammen igjen. Men synes det er flott at dere prøver det istedenfor at forholdet tar slutt. Kanskje det er lettere for dere å samarbeide om barna også. Kanskje greit å bo litt nærme hverandre.

Skrevet

Deler dere barnet 50/50 har du ikke rett på noe særlig nei.

Jeg har 0 kr i inntekt og det eneste jeg kunne få var dobbel barnetrygd, om vi gikk til mekling og at han skulle betale, hmm, tror det var 1200 kr i barnebidrag.

Til og med sosialkontoret dyttet med vekk da jeg satt å grein for jeg hadde ikke penger til bleier eller mat.

Men tror akkurat det er anderledes om du ikke går på skole eller noe slik. men med engang du er i noen som helst form for slik aktivitet får man ikke noe hjelp der.

Skrevet

Her ute hadde det ikke blitt godkjent.

Vi fikk spørsmål 6-7 ganger i løpet av det halvannet året vi bodde fra hverandre om vi var sammen. Og det var de veldig nøye på.

Følte vi ikke kunne gå på møter sammen på senteret her en gang selv om det var ansvarsgruppemøter.

Skrevet

Nei, det har du ikke. Mange mottar støtte likevel, dette er trygdesvindel. Jeg fikk beskjed at selv om barnefar ble sendt ut av landet av Udi, var jeg ikke alenemor så lenge vi regnet oss som kjærester.

Dere er sammen. Skal du likevel ha skattepengene mine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...