Gå til innhold

Kan man gi paracet ved tannfrembrudd?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 10 mnd. Han fikk 4 tenner ved 7 mnd. alder. Det gikk veldig fint. Ikke feber eller noe. Nå har han vært ganske sutrete flere dager, å jeg ser det komme ei tann til oppe. Han virker veldig utilpass egentlig. Vil ikke være noe på gulvet alene. Vil bare sitte med meg. Om jeg sitter med ryggen til han, så begynner han å sutre. Kan virke som denne tanna plager han mer..

 

Han har ikke feber nå. Men kan man gi paracet fordet? Er sikkert ikke så behagelig å få tenner..=/

 

Han har ikke vært noe syk, så jeg har aldri gikk han noen medisiner.. Så er veldig usikker på dette.. Vil jo ikke gi bare for å gi. Men nå syns jeg synd på han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan man. Jeg lurte også på det samme her for leden, og han som anbefalte det er gift med ei akuttsykepleier på ullevål. De hadde gitt deres to barn flytende paracet når de hadde tannfrembrudd. Vår sønn sliter med søvnen, så vi har kun gitt han paracet da sammen med dentinox som vi smører på gummene. Det hjelper ihvertfall halle natten, men han sover veldig lett selv om han får smertestillende.

Hvis du er usikker er det bare å ta en telefon til din helsestasjon, det står også på pakningen for paracet at det kan brukes ved tannpine.

 

 

Skrevet

Det går fint an å gi Paracet ved tannfrembrudd, uavhengig av feber eller ikke. Det er jo smertestillende også, om om ungen helt tydelig har vondt, så synd jeg det er greit å gi. Enten stikkpiller, eller som flytende mikstur.

 

Vio har gitt stikkpille til natta når det har stått på som verst, og det har hatt bra effekt. Først å fremst for pjokken, som får sovet og slappet av litt fra ubehaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...