Gå til innhold

Lukter vondt nedentil etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 4 uker siden gutten min kom til verden nå. Synes det lukter vondt nedentil hele tiden. Blør jo enda, men vil tro det er normalt? Men er det vanlig at det skal lukte så ubehagelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som kommer fra kroppen lukter. Det kan jo være at du har fått en soppinfeksjon i tillegg, det er helt vanlig og kan kureres med Canesten som du får kjøpt reseptfritt på apoteket.

Skrevet

Om det lukter veldig rart, ville jeg tatt det med til legen jeg. Det kan være en infeksjon i såret etter morkaka, selv om du ikke har andre symptomer på det. Evt en soppinfeksjon. Men det vil legen være i stand til å bedømme.

Men det er helt normalt at det lukter litt rart, er jo en del gammelt blod som skal ut.

Skrevet

Det er vanlig at det lukter rart, mye gammelt "sjit" som skal ut, men synes du det lukter veldig rart, så kan det som de andre over her sier, være en infeksjon eller sopp. Hør med legen du, hvis du er usikker. Men, jeg husker at det luktet helt jævlig, man må bare passe på å skylle seg godt etter hvert dobesøk, så det ikke blir noe tullball! :)

Skrevet

blødde minst 8 uker etter fødsel og det lukter selfølgelig...helt normalt,men kontakt lege viss du er usikker da vel:)

Skrevet

Lukter rart av renselsen, litt søtlig.

Men blir lukten mer "sur" og gjennomtrengende kan det være infeksjon.

Skrevet

har d akurat likt.. det lukter helt forfærdeli

er snart 3 uker siden lille gutt kom..

sikert helt normalt

Skrevet

Tror ikke det skal lukte direkte VONDT, her var det sånn vanlig mensen-lukt. Ikke dét at dét lukter blomster akkurat, men jeg vil ikke karakterisere det som noen vond lukt. Jeg følte i hvert fall at renselsen var akkurat som den skulle være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...