lillejente Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 hei:) er det noen her som har erfaring med bruk av ladycomp? Vi er inni 1 pp, og jeg har brukt ladycomp i 2 år. Jeg skal få mensen om en dag eller to, og nå har ladycompen begynt å blinke med en M. Betyr dette at den vet at mensen kommer, eller teller den bare dager?
BalDon Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Det betyr at ladycompen forventer mens. Trykk nei helt til den dagen du får mensen.
lillejente Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2008 det skjønner jeg. Men betyr det at ladycompen "vet" at jeg ikke er gravid, og at den vet at mensen kommer iløpet av noen dager, eller kan jeg fortsatt håper at jeg er gravid? Føler flere tegn, men det kan jo fort skje uansett om jeg er gravid eller ikke:)
BalDon Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Du kan fortsatt håpe, ladycompen vet ikke noe før det har gått ca 18-20 dager dpo. Se hvordan temperaturen har oppført seg etter eggløsning. Dersom den har økt mer enn normalt kan det være håp. Sammenlign med tidligere sykluser ) Spennende greier det her. I april hadde jeg en sa i 6. uke da sa ikke ladycompen ifra om graviditeten, men temperaturen økte. Den dagen alt gikk galt falt temperaturen slik den gjør når jeg skal ha mensen. Tror ladycompen kan være en grei indikasjon for hva som eventuelt skjer inni magen )
lillejente Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2008 takk skal du ha:) Jeg har ikke fulgt med på temperaturene idet hele tatt de to årene jeg har brukt den.. har bare sett på om det har vært røde eller grønne dager, så jeg vet egentlig veldig lite om hvordan den funker... Jeg har bare vært gla så lenge jeg ikke har blitt gravid! Hehe.. Men nå har jeg lyst til å bli gravid, og skjønner plutselig at de temperaturene inneholder mer informasjon enn jeg ante! hehe! Er i 1 pp så jeg regner egentlig ikke med at det skal skje noe enda, er jo mange som må vente en stund. Prøver å fortelle dette til meg selv ihvertfall!! Men jeg klarer ikke å gjøre annet enn å hele tiden tenke på at kanskje jeg er gravid!! kanskje jeg er gravid!! hehe! Blir helt tussete av dette:) HIhi
BalDon Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Du kan trykke deg bakover og se hvordan temperaturene har vært en del sykluser tilbake, det kan være hjelpsomt. Vi prøvde litt rett etter SA, så tok vi en pause, og nå prøver vi litt igjen. Det vil si vi bryr oss ikke om at det er røde dager. Hittil har det ikke hjulpet så mye, men så er vi bare i 3pp nå da ) Morsomt hvor utrolig opptatte vi blir av temperaturer og symptomer. Blir kjent med kroppen på en helt ny måte nå )
lillejente Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2008 det er helt utrolig hvor opptatt man kan bli av sin egen kropp! hehe.. litt kvalme eller litt ekstra trøtthet er jo nok til å sette himmel og jord i bevegelse.. hehe. Trist med SA da! Jeg synes jeg hører om så utrolig mange som mister.. jeg har blant annet tre kusiner, en søster, en svigerinne og to nære veninner som mistet.. Gjør det nesten litt skummelt å prøve. Men man kan jo ikke tenke på det. Får heller prøve å tenke på alle de som ikke har mistet! (lett å si, vanskelig å gjennomføre!)
BalDon Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 De fleste i familien min har også hatt SA eller MA, men har likevel fått friske barn både før og etter. Jeg velger å tro at det var noe galt og at det derfor var bra jeg mistet så tidlig. Selv om jeg må innrømme at jeg tenkte en del på det da dagen for termin kom. Da jeg fikk vite at min kusine (og veldig gode venninne) var gravid fikk jeg skikkelig klump i magen, men gleder meg på hennes vegne. Vi prøver sakte men sikkert på nytt, og så håper vi på bedre lykke når spiren sitter. Tidlig SA er jo tross alt veldig vanlig.
lillejente Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2008 ja, det er vel en grunn til at den lille ikke klamrer seg fast. Men selv om det kan være en trøst, gjør det nok helt sikkert like vondt!! datoen for termin kommer nok til å være en minnedag lenge! da jeg var russ tror jeg at jeg var gravid.. Var i ett miljø der slikt ikke ble snakket om, og selv om mensen var to mnd forsinket, og jeg alltid før hadde fått mensen kl 10 på mandager, så turte jeg ikke ta en test... Men etter en stund hadde jeg en del vondt i magen etterfulgt at en ekstra kraftig mens.. Jeg vil nok aldri få vite om det var bare en uregelmessighet, eller om det var en SA, men jeg tenker på det i september hvert år likevel, for da tenker jeg at den evt skulle blitt født! Jeg var ikke klar over at SA var så vanlig, det er nok derfor jeg blir så overrasket over hvor mange som mister. Men statistikken er vist positiv! så selv om man mister en gang, betyr ikke det nødvendigvis at man ikke får friske barn seinere! Håper spiren din sitter snart:) Og at han klorer seg fast med alt som kan klore:) hehe.. Jeg har ikm i disse dager, og mannen min har bursdag imorgen, så jeg har litt lyst til å teste da.. Men jeg tror kanskje jeg må være litt mer tålmodig!
BalDon Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har bestemt meg for å slappe helt av og ikke være så opphengt i disse temperaturene og slikt, men må innrømme at det er litt vanskelig. Har jo veldig lyst på en liten ;o) Det jeg klarer å holde er at jeg ikke tester før det har gått minst to dager etter IKM. Orker ikke teste så mye før det er et visst håp. Jeg har veldig regelmessig mens jeg også ) Ja, når man først har mistet så glemmer man det nok aldri. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå