Bæibi1+2 Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har et vanlig gravidbilbelte som festes bak stolryggen med en spenne som man må tre i hver gang (skjønner?:-)) Jeg holder på å bli GAL av å tre den hersen spenna hver gang jeg skal i en annen bil eller skifte fra passasjer til førersete osv! Er det noen som vet om det finnes et bilbelte med en annen lukkemekanisme, en vanlig spenne slik man har på magebelte på sekker for eksempel? Jeg har hørt om flere andre gravide som synes dette er noe herk så det må jo være et marked for et produkt som et litt lettere å montere. Og ja, jeg vet at et slik belte er falsk trygghet hvis man skulle kollidere men det er uansett mer behagelig å få beltet vekk fra magen:-) Tips anyone?
hjemmekanskje??? Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Hei! Jeg har samme belte og er helt enig med deg. Når jeg leste innlegget ditt slo det meg at man sikkert kan ta av spennene på en sekk og feste de på gravidbeltet... Rart produsenten ikke har tenkt på dette. Kanskje man burde sende en mail og tipse dem???!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Ang å bruke plast spenner a la hoftebelte på en sekk; En slik spenne vil ikke holde et kraftig rykk somm oppstår ved feks en kollisjon, så det ville ikke bli like sikkert.
Bæibi1+2 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2008 Det er nok sant, men ingen gravidbelter som finnes på markedet består en kollisjonstest. De klarer ikke å holde belte nede så svakheten ligger i feste under magen allerede. Jeg er egentlig ute etter en mer praktisk variant som effektivt kan tas inn og ut av bilen...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har kjøpt et sånt BeSafe bilbelte for gravide. Hr strammet reimen ba setet som annvist, men den henger jo ikke???????? Den bare sklir opp hele tiden!!! Noen som kan jelpe meg litt her??? Hva gjør jeg feil?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Da har du sikkert tredd reimen litt feil... Jeg måtte prøve flere ganger før jeg fikk mitt til å henge. Enig med hun over, det skulle virkelig vært en enklere måte å feste det på!!!
Davids mamma Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Jeg tror vi bare løsner litt på låsen, og så drar vi hele greia opp og over på det andre setet. Du må selvsagt fortsatt flytte det, og stramme til - men ikke nødvendig å løse det helt ut.
Bæibi1+2 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2008 Tror vi har noen veldig breie seter for det fungere ikke i bilen vår:-) Men takk for svar, kanskje jeg bare må kjøpe et belte med litt lenger reim hvis det ikke finnes et med smartere festemekanisme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå