Gå til innhold

Er det noen som ikke vet sin og/ellers barnas blodtype?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt overrasket over et annet innleggda mammaen ikke vet barnets blodtype (ikke vondt ment mot den det gjelder altså!), trodde det var vanlig å få opplyst dette jeg? Selv fikk jeg i hvertfall vite blodtypen på alle tre barna mine rett etter de var født og min egen blodtype har jeg vist hva var siden jeg selv var barn. Er det mange hr som ikke vet sin egen blodtype eller barna? Evt hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ka som er vitsen med et slikt innlegg???? For å fremheva deg selv??? Tviler på at du oppriktig lurer på det. Nei noen burde passa seg sjøl og sine egne saker.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kan vel med sikkerhet si at jeg ikke vet hverken min eller barna mine sin... MEN, min står i papirene fra sv.skapet, og jeg antar barna sine står i fødseljournalen, og de har jeg jo liggende :)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Aner ikke hva barna har...har ikke blitt opplyst om det. Men jeg har i alle fall O+...eller var det O-?:P

Skrevet

jeg vet ikke min egen fordi jeg alltid glemmer det. Vet heller ikke mine barns blodtype, ingen har fortalt meg det. Men skal spørre neste gang jeg er hos legen, er jo veldig greit å vite det itilfelle noe skulle skje...

Skrevet

Nei, verken min eller Daniel sin.

Skrevet

Jeg er oppriktig jeg, jeg ble faktisk overrasket fordi jeg trodde dette var noe alle fikk vite på barsel, men det ser jo ikke slik ut da...

Skrevet

Tåpeleg innlegg. Alle kan sikkert få vita det men ikke alle legger seg merke ved det. Andre ting som er i fokus.

Skrevet

Jeg bare lurte jeg :-) Og var litt vanskelig å ikke legge merke til det to av gangene siden det resulterte i en svær og vond sprøyte i låret, hehe...

Skrevet

vet min,vet bare atsønnen min er +,regner med det er 0.

Men om noe skjer tar de vel uansett en blodprøve for å være sikker på blodtype.

Skrevet

Jeg er O og rhesus negativ. Faren er O og rhesus positiv. Vi ble aldri opplyst om vår sønns blodtype, men regner med at den er O hvertfall? Jeg evt ikke hvordan han er i fh til rhesusfaktor.

Skrevet

Vet min egen, men har ikke fått opplyst ungene sine. Ser ikke det som et stort problem.

Skrevet

Nei, nei, var ikke ment som at det var dumt å ikke vite det, bare trodde det var vanlig å få vite det, men kanskje det bare er det at jeg har fått vite det siden jeg er rh- og derfor måtte vite det? Harikke tenkt på det slik, bare tenkt at dette var vel noe alle fikk vite :-)

Skrevet

Da er han garantert O-, hadde han vært O+ ville du fått sprøyte i låret.

Skrevet

Jeg vet det ikke, hverjen min egen eller ungen min sin...

Fordi jeg er glemsk, så enkelt er det.

Skrevet

Nei, alle får ikke vite det. Hvis det er snakk om blodoverføring så tar de blodprøve først uansett, så det har ikke noen nytte å vite det sånn sett.

Visste ikke min egen før jeg var gravid første gang. Er A+

Skrevet

men... jeg er rh- og vet ikke. kanskje jeg susa litt etter fødsel?

hvordan er det om man er rh- og får den sprøyten etter fødsel, hva betyr det at barnets blodtype eller rhfaktor er?

Skrevet

Vet min, for jeg har en veldig sjelden blodtype. Og vet at ungene er rhesus positive, for jeg måtte få rhesogamma etter fødslene. Mer vet jeg ikke. Og ikke er det nødvendig heller. For skulle de trenge blodoverføring, vil de i akutte tilfeller få universalblodet 0 negativt, før de blodtyper for rett blodtype. Så ser ikke noe galt i å ikke vite.

Det eneste som er ganske viktig å vite, er om en er rhesus positiv eller negativ. For det kan få kosekvenser etter svangerskap, uansett om det ender med fødsel eller abort.

Skrevet

Jeg vet min egen, men fikk aldri opplysning om bop sin.

Skrevet

Hvis du fikk sprøyta, er barnet rh+. Og når dere begge er 0, er barnet og 0.

Skrevet

Jeg fikk sprøyte i rumpa etter ca ett døgn pga det! Så da er han altså O+ da! Det store mysteriet er løst:)

Skrevet

Jeg fikk ikke opplyst det da vi fikk sønnen vår for 3,5 år siden. Jeg vet min egen blodtype og jeg vet mamma sin, for vi har samme blodtype

Skrevet

Om barnet ditt er rh+ og du er rh- må du få en sprøyte innen 72 timer etter fødselen for ikke danne antistoffer mot rh+ til et evt neste barn som vil være rh+. dette er noe sykehuset skal passe på, så om du ikke fikk noen sprøyte dagen etter fødselen så er han nok rh- slik som du er. Her er to av mine barn rh+ og en rh- og jeg selv er rh-, så jeg har fått sprøyte to ganger :-/

Skrevet

Vi spurte på sykehuset(Ullevål) etter fødselen om å det var mulig å få vite hvilken blodtype babyen hadde. Vi fikk til svar at det ikke var deres jobb å finne ut det på babyene. Det måtte man ordne selv ved å spørre evt lege om seinere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...