Gå til innhold

Angrepille...?

meg & to små vampyrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ut og kjøpe pga feilet prevensjon.

Hvordan fungerer den? Er det vanlig med bivirkninger? Tåler ikke hormoner i prevensjon o.l. ellers, så gruer meg litt.

Er den dyr?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Den hindrer vel egget i og feste seg, må taes innen 72 timer etter samleie. Koster ca 100 kr trooor jeg, eller var det mer?? Ikke brukt det selv på år og dag, men venninda mi kjøpte en, og ho syns den var dyr..

Skrevet

Ja, jeg skal løpe ut etterpå, men må ha frokost og kaffe først.

Fikk din venninne noen ekle bivirkninger?

Synes dette er pinlig altså. Gruer meg til å kjøpe den.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det gjorde hun ikke. Og det har ikke jeg fått av den heller. Tror den er ganske skånsom sånn, men om du ikke tåler noen piller, så er det jo ikke godt og si. Uansett er vel de bivirkningene verdt det, iom at du skal ha de ;o)

Skrevet

Ja, det er vel verdt det. Egentlig har jeg ikke lyst å ta, men økonomisk kan vi ikke bli gravide så... må jo.

Har aldri vært med på sprukket kondom før heller, syns det var veldig teit. :) he he. Men en gang må vel væe den første for det også...

Skrevet

Nå skal ikke jeg skremme deg altså.

Men venninna mi tok en angrepille og noen dager etter begynte hun å blø masse, hun måtte stå i dusjen fordi det blødde så mye. Hun hadde ikke vondt.

Samme med søsteren min

Men det er jo ikke farlig.

Og - det er bedre det enn å slite økonomisk lenge pga et nytt barn! :)

Tror den koster 130 eller noe..

Lykke til!

Skrevet

min venninde tok angrepille for noen to-tre år tilbake. hun ble sengliggende av de. hodepine, svimmel og kvalm, tror hun hadde vond også, men er ikke sikker om det var mage eller hva det var.

er jo helt sikkert fra person til person da!

Skrevet

Bløddehun lenge? Og hvor mye egentlig?

Nå er jeg jo vant med ganske kraftige blødninger + langvarige blødninger, det er slik jeg reagerer på alle hormonelle prevensjonsmetoder nemlig. Æsj og dobbeltæsj.

Men jeg må jo bite i det sure eplet/pillen

Skrevet

Blødde vel i noen timer med KRAFTIG blødning.

Også fortsatte det i en dag eller noe.

Hvor mye tror jeg ikke hun er sikker på, for når det blødde som verste sto hun i dusjen, og det rant og rant og rant og rant..

Men, det ble endel bind som måtte skiftes ut i løpet av den tiden.

Men, det er ikke sikkert du reagerer i det hele tatt! ;)

Jeg har aldri gjort det iallefall.

Krysser fingrene for deg! :)

Skrevet

Ok, men da skal jeg hvertfall være trygt plassert hjemme før jeg tar den;) Og ikke gå ut med det første.

Men om man ikke får noen reaksjon innen ett døgn, så kan man vel bevege seg ute igjen uten risiko for å blø som foss uten forvarsel?

Skrevet

Hehe, får satse på det! :P

Det er over ett år siden venninna mi tok den pillen og det er vel 3år siden søs mi tok den og reagerte slik.

Og jeg har litt dårlig hukommelse når det gjelder slikt også....

;)

Men, har du ikke reagert innen ett par timer, så går det sikkert greit.

Også tar du på deg bind i tilfelle du skal ut. Kommer det noe, så får du komme deg inn i en fart! :)

Skrevet

Ånei, nå leste jeg om den på nettet. Og det står at et legemiddel jeg bruker kan redusere virkningen av den..! Hva gjør man da? Bare tar den og håper på det beste?

Skrevet

Da ville jeg ringt til legen og forhørt meg. :)

Skrevet

Hmmmm... Ja, han kan jo ikke gjøre så mye. Har jo tatt kapselen min allerede jeg. Og angrepillen må jo tas så fort som mulig.. Æsj, nå blei det bare tull. Hvor sto sjanse er det for graviditet om jeg ikke tar den da? Er på dag 23 i syklusen min (den er litt ustabil enda tror jeg).

Skrevet

Men, du kan vente til imrg tidlig me å ta tabletten da, og ikke ta den andre tabl (hvis det går..)

Det er jo tross alt innen 72timer.

Det BESTE er å ta den så tidlig som mulig, men det går an å vente litt. Kanskje til ikveld?

Og det beste er å være sikker også, på å få tatt den.

Nå har ikke jeg peiling på sykluser og slikt, siden min mens er så uregelmessig. Har aldri lært meg det der jeg! ;)

Skrevet

De sier vel at en helt normal og reglmessig syklus er 28 dager.

Ja, tror at den kapselen jeg har tatt virker i et døgn da. Uff, for en suppe. Jeg gleder meg til min mann kan sterilisere seg!

Skrevet

Hehe, det skjønner jeg!! :)

Skrevet

Dette blei veldig teit ja.

Om jeg tar den nå snarlig er det redusert sikkerhet pga den andre pilla og om jeg venter er det redusert sikkerhet pga at det har gått lengre tid..

Får vel bare kjøpe med en grav.test med en gang da...

Å, som jeg misunner alle dere som tåler vanlige p-piller f.eks.! Dere vet ikke hvor godt dere har dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...