Gå til innhold

gode parforhold........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan beskriver du et godt parforhold? og hvordan har dere det sammen når dere er alene? koselig, moro, taust..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et godt parforhold er i mine øyne et parforhold som er basert på tillit og forståelse..Det er de grunnleggende pilarene..Humor og er et viktig aspekt for meg men jeg setter veldig stor pris en dyp samtale eller å bare nyte hverandre i stillhet..Frihet er og viktig å gi hverandre..Har funnet drømmemannen min og vi har det kjempe fint sammen ;-)

Skrevet

Et godt parforhold ja.... Endelig lever jeg i et sådant! Vi elsker hverandre, det trenger vi aldri å tvile på, det kommer frem i alt vi gjør! Vi setter partneren som nummer 1 i livet (ved siden av barna), vi prioriterer hverandre, vi respekterer hverandre og vi tar vare på hverandre.

Når vi er sammen alene har vi det noen ganger rasende morsomt, vi prater om hverdagslige ting eller diskuterer dypere tema. Vi "herjer og småsloss" i senga en vanlig ettermiddag, og vi sitter gjerne i hver vår ende i stua med ei bok eller et tv program og en god stillhet.

Vi kan krangle så busta fyker, men med en grunnleggende trygghet om at det ikke rokker noe i forholdet vårt.

For oss tok det noen år (vi er 39 og 41 år med flere forhold bak oss) før vi visste hva vi ønsket og trengte i et forhold. Jeg har som voksen blitt mye roligere og tryggere på å kreve det jeg trenger og ta den plassen jeg er berettiget!

Det var vanskeligere som ung å leve sammen med en annen når man ikke var helt sikker på hvem man selv var. I tillegg var det flere forstyrrende momenter i livet så som haugevis av venner som man på død og liv måtte omgås til enhver tid, fester, alkohol, nachspiel m.m. Dette skapte mye uro i tidligere forhold.

Men så er det jo sånn at man lærer ved å leve, og de forskjellige stadier i livet må leves gjennom. For oss har de mindre bra forhold og noen ganger turbulente tider gitt oss unik og viktig livserfaring som gjør at vi i dag er blitt voksne, rolige menneser som lever et harmonisk samliv.

Skrevet

Har vært sammen med samme mann i over ti år, og elsker å tilbringe tid med han. Jeg føler meg selvsikker, glad, pen og attraktiv når vi er sammen, og gjør alt jeg kan for at han skal føle det samme. Vi er mye hver for også, og har både venner og hobbyer alene. Men føler meg alltid trygg og "hjemme" når jeg kommer hjem til han etter å ha vært på jobb, ute med venninner etc. Vi har akkurat lik humor, og ofte er det ting jeg vet at bare han vil le av, ting jeg gleder meg til å fortelle han osv. I tillegg er han er superflink pappa for datteren vår:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...