Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Dette står på forsida på aftenposten.no: Vil at barn skal bo hos mor _eller_ far Barneombudet ville ikke ha noe av delt bosted ved samlivsbrudd. BLÆH!!!! Det er jo helt feil! Det barneombudet sier er at han fraråder delt bosted som en hovedregel...HOVEDREGEL altså! Der delt bosted er til barnas beste er han selvfølgelig ikke i mot det! Har sendt mail om dette til dem for lenge siden, men neida...
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Emme...ja, og hva er nytt under solen? Dette har da barneombudet ment lenge... Det står at han fraråder det, og at delt bosted ikke skal være normalen, noe det heller ikke er...
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Er vel ikke nytt og overraskende at media forenkler saker?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Ja, barneombudet anbefaler jo at det ikke er normalen, men aftenposten sin overskrift får det jo til å virke som om han er i mot det uansett!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Nei dessverre...men vi må jo ikke godta slike ting. Media er tross alt vår viktigste kilde til nyheter, og da er det jo greit om media faktisk ikke stokker om på ting og tang.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Dji, og det overrasker deg fordiiiii? Ikke lenge siden se&hør fikk det til og se ut som om Mette-Marit hadde tatt silikon heller ;o)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Overrasker meg ikke, men det provoserer meg...se&hør og aftenposten er jo to forskjellige ting,- de burde i alle fall være det!
meg & to små vampyrer Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Media stokker alltid om på ting og tang. Den beste kuren mot det er å ikke stole på det avisene skriver, være kritisk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 De burde ja, men det har seg nå desverre sånn at de skaper overskrifter som selger..
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Det positive i dagens nettaviser er vel at VG har fjerna bildet av tre hengende lik, og erstatta det med bildet av ei løkke.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Synes ikke delt bosted er greit for noen unger, ser flere unger som rett og slett er ulykkelige og forvirret over og bo en uke hos mor og en hos far, dessuten er jo dette for og tilfredstille mor og far sine ønsker, ikke barnet sitt! Går jeg og min mann fra hverandre skal ungene bo hos meg pga jobben hans så kan han få treffe ungene sine så ofte han ønsker, men dette er noe vi er blitt enige om for lengst.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Men hva hvis barnet vil bo mest mulig med mamma OG pappa? Det barneombudet sier er at barnets beste må være hovedregelen. Alle barn er forskjellige, så hva som er det beste for hvert enkelt barn varierer selvsagt. Jeg er helt enig med barneombudet at delt bosted ikke bør være det som er hovedregelen...jeg og barnefar er enige om at jentene våre kommer til å ha delt bosted når de blir gamle nok til det, og hvis de ikke reagerer negativt på det.
snowstorm73 Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 Ikke noe nytt at barn under 3 år ikke bør ha delt bosted. Og når jeg leser innspill fra Bekkemellem får jeg mistanke bekreftet "Likestille mors og fars foreldreskap". Herregud, barn som ikke kan gjøre seg forstått en gang og hun kjerring snakker om likestilling. Trodde de dreier seg om barns beste, ikke likestilling.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Ja, herregud...skjønner ikke helt hva hun tenker med. Her går jo barneombudet innfor barnas beste, mens hun går innfor delt bosted som en hovedregel! Er bedre å ofre far enn å ofre barna, sier nå jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå