Gå til innhold

Ina begynner i barnehage i dag.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig fått ei stor barnehage jente.

Kjenner jeg er litt lettrørt i dag.

For et år siden gikk jeg rundt og gynget og bar på ei lita jente med magevondt og nå har jeg ei stor jente som løper rundt og skal begynne i barnehage.

 

Hvor har det siste året blitt av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oioi, en stor dag :)

 

Årene går vedlig fort.

Daniel blir to år (hjelp 2ÅR!!) på Lørdag og begynner i bhg den 09januar.

Gruer meg kjempemasse (for min del) men tror han virkelig trenger det.

Er kjempeglad i barn og leker lett med de. Når det er barn rundt han glemmer han meg.

 

Han er utrolig mammadalt, men håper inderlig at han "glemmer" at jeg er tilstede på barnehagen. Og at jeg kan dra uten at han hyler.

 

Han er slik at den eneste personen jeg kan lukke igjen døra når han er sammen med noen, gå ned trappa, gå på do ++ er onkelen sin. Ellers hyler han.

Hjelp, gruer meg bare mer og mer jeg!!

 

Nei, det må da gå bra! =)

 

 

For deg også:)

Krysser fingrene for deg og jenta di.

Håper hun storkoser seg :)

Skrevet

Det går sikkert fint med Daniel.

 

Kjenner jeg har sommerfugler i magen.

Men føler at både Ina og jeg er veldig klare for barnehage nå.

Jeg klarer ikke å aktivisere henne nok, og hun elsker å være sammen med andre barn.

Men jeg føler at det er godt hun ikke har startet før.

Synes det er viktig at hun har lært seg å gå før hun starter.

Skulle gjerne vært hjemme lenger, men det går desverre ikke.

Må ha 2 lønninger for å overleve.

 

Vi får heller planlegge en liten bror eller søster, så kan vi få være litt hjemme samen igjen;)

 

men først blir det oppussing for alle penga.

Skrevet

Jada, tror heller det er mammahjertet som bekymrer seg mer enn det skulle gjort! =)

 

Jeg har hatt Daniel hjemme i de åra rett og slett fordi jeg har bodd hjemme hos mamman og pappan min.

Og av den grunn fått samla meg opp penger, samtidig tatt skole. Sluttet på skolen i mars ifjor av pers. årsaker og har brukt tiden masse på Daniel.

Det har vært utrolig godt å fått lov til å bruke den tiden på han. Som jeg tenkte: Det er ikke sikkert jeg er så heldig me mine andre barn.

 

Nå skal jeg ta NKI-kurs og begynner i jobb når jeg får noe. (barnehage).

 

Nettopp flyttet inn me typen min. blir en helt annen hverdag enn hva jeg har vært vant til.

Men gleder meg litt også.

 

Pusse opp høres spennende ut:)

Søstra mi og hennes samboeren har pusset opp huset. Enda ikke ferdig, men det ble et helt annet hus enn tidligere.

=)

Skrevet

Ja, man må bare benytte anledningen til å kose seg med de små mens man kan og har mulighet.

 

Synes egentlig det er helt forferdelig at så små barn skal være i barnehage fra 7- 16, 5 dager i uken.

Mener at staten kan ha en ordning der mor eller far har mulighet til redusert arbeidstid frem til barnet er 3 år eller noe sånt, og alikevel fått betalt 100 eller 80 % lønn.

9-14 er mer enn nok synes jeg.

 

Når det gjelder oppussing så er vi ikke så veldig entusiastiske.

Vi kjøpte huset i sommer, etter at vi solgte leiligheten som vi hadde brukt 1 år på å pusse opp.

Og nå må vi begynne på nytt, men det blir fint til slutt da.

Men er gansk mange rom som skal tas.

 

Jeg har sagt at det blir ikke flere barn på oss for soverommene og i hvertfall ett av badene er ferdig oppusset.

Og så skal jeg ha lappen.

 

Blir koselig for dere å flytte sammen da.

Blir nok en overgang, men koselig lell:)

Skrevet

Ja, du sier noe der!

Daniel skal ikke i bhg lenger enn fra 08-13. Det er fordi samboeren slutter på jobben da.

Men, det blir iallefall slikt den første mnd. Fordi jeg har ikke bil og får ikke hentet han selv.

Og kanskje trives han mer og mer slik at jeg kan slappe av, slk at han kan hentes rundt 15.

Men det blir siste frist. Vil ikke ha han der lenger uansett..

 

Skal bare gå i bhg to dager i uka først nå, hva med jenta di?

 

Åå, det blir et lite slit da! :)

Men, det blir jo bra tilslutt.

Lappen er grei å ha ja!!

Hatt den i 1.5år og kunne ikke klart meg uten.

 

 

Skrevet

Bare et lite innspill fra en erfaren barnehage-mamma her...

 

Da storebror begynte i bhg 13 mnd gammel, tenkte jeg også at han skulle hentes senest kl 14, for at "stakkars liten" ikke skulle være så mye borte fra mamma'n sin. Oppdaget fort at han faktisk ikke ville være med når jeg skulle hente og at han hadde det så fint i bhg!

Nå går han siste året og elsker fortsatt barnehagen sin.

Han blir fornærmet om jeg kommer tidligere enn 15.30.

 

Lillesøster startet da hun var 15 mnd, full plass fra første dag, nå er hun 19 mnd. Det går så fint! Hun trives godt og stråler hver gang hun leveres. Hun har fått to lekekamerater på sin avd som hun leker mye med. Hun spiser og sover godt og har det bra der.

Jeg kunne aldri ha hentet henne kl 13, for da sover de minste på småbarnsavd. Hun sover til ca kl 14.

 

Jeg kjenner igjen den følelsen av å overlevere barnet sitt til andre og at man kanskje har dårlig samvittighet for det.

Men husk at de ansatte i bhg er utdannet for en sånn jobb, og at de aller aller fleste bhg er gode bhg!

Er sikker på at barna deres får det kjempefint når de starter og at dere blir positivt overrasket!

Skrevet

Hehe, du sier noe der!! :)

 

Og jeg glemte jo at Daniel sover fra 13-15..

;)

 

Tror mammahjertet mitt spiller meg dumme puss innimellom som ikke får meg til å tenke klart på hvordan sønnen min sine rutiner egentlig ER!..

=)

 

 

Skrevet

Ina kommer til å være i barnehagen fra 7.00-15.30

 

var der i dag fra 9.00 til 11.00

da var hun så sliten at hun bare gråt og klamret seg til meg.

I morgen skal vi dit tidligere, da skal hun spise frokost sammen med de andre.

Tror nok det skal gå fint, hun koste seg i hvertfall helt frem til det var tid for luren sin.

 

Hun oppdaget ikke at jeg stakk av et lite øyeblikk en gang.

 

 

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...