Gå til innhold

Falsk krupp! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er viktig å gjøre når dette skjer med barnet? Hun er 1,5 år.

Noen som kan hjelpe meg fort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er falsk krupp ? Har hun pusteproblemer, så ta henne med til legevakta.

Har hun pusteproblemer nå, så:

Ta henne med ut, men kle på henne godt.

Hjelper ikke det kan varm damp som pustes inn hjelpe....ta henne med i dusjen.

Forhold deg rolig, så hun ikke blir enda reddere enn hun allerede er...

Skrevet

Nei det var ikke falsk krupp. Heldigvis!

Jeg hørte noen forferdelige lyder fra henne, og den lignet svært på sånn datteren til en venninne av meg var for en stund siden.

Jeg tror Julie har forferdelig vondt i halsen. Kan tyde på det. Og lyden på hosten henne er ikke veldig pen. Hun hev etter pusten i stad, men hun hostet til hun brøt seg, så det er vel en naturlig forklaring.

Jeg vet jo egentlig hvordan falsk krupp er, men man stoler for lite på seg selv:/

Det med at dem skal ha det kaldt har jeg også hørt, men trodde det var flere ting man kan gjøre. Jeg har to fleecepledd liggende ved verandadøra i tilfelle vi må ut med henne.

Yngste tantebarnet mitt hadde dette i helga, så man blir litt paranoid i tilegg:/

Jeg holder meg alltid rolig heldigvis. Merkelig nok.

Tusen takk for svar. Det med dusjen var et godt tips. Vi har steamdusj og da får man jo varm damp av badstuen.

Ble helt skjelven her, men nå kan jeg roe ned litt igjen:)

Skrevet

Det var enda godt at det ikke var falsk krupp. Kan være veldig så skremmende for både mor og barn..og selvfølgelig far ;)

Legg noen bøker el.l under senga hennes og bygg henne litt opp under hodet, så kanskje det letter pusten hennes litt.

God bedring til den lillle ;)

Skrevet

Det har vi allerede gort:)

Ja pappaen var rimelig fort ute av senga han også nå.

Huff, det der var ikke noe ålreit. Man ligger liksom noen cm over madrassen, klar til å løpe etter noe sånn, så jeg klarer ikke å legge meg igjen enda.

Hun har fått en stikkpille, så kanskje hun sover litt bedre. I morgen skal vi ringe legen og få han til å se på både halsen og utslettet.

Jeg blir nok oppe en stund for å følge med henne.

Takk så mye:)

Skrevet

Bare hyggelig du ;)

Sitter på jobb , og alle pasientene sover, så da har jeg ikke noe annet å bedrive tiden med ...Sikkert ikke så dumt med en tur til legen i morgen nei . Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...