Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, har igrunn et kjapt spørsmål som jeg håper noen kan gi et fornuftig svar på :)

Aeola (tror det heter det? huden rundt nippelen) blir jo mørkere når man er gravid, men det jeg da lurer på er om det forblir slik lenge etter man har født og ammer, eller forsvinner det?

Synes ikke det er så stas å ha så mørke pupper.

Så vil jo vite om jeg skal forberede meg på å ha det resten av livet eller om det forsvinner når hormonene forsvinner ut av kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svangerskapshormonene som gjør huden mørkere, du har kanskje og fått den mørke stripen på magen? Pigmenteringen forsvinner etter fødselen, men det kan ta ei stund :)

Skrevet

Mine ble lysere igjenn,men aldrig så lyse som før jeg var gravid første gangen

Skrevet

Hei..

Sånn er det bare, puppene forandrer seg i svangerskapet, og etter fødsel. skjønner ikke helt hva problemet er.. Husk hva resultatet av svangerskapet gir deg, da gir du blaffen i om puppene er litt mørkere..

Skrevet

wow...anonym07:19, kansje du skal gå og legge deg igjen og heller stå oppigjen når du er litt mindre grette??

hun stilte ett spm,er ikke sikkert alle liker forandringene som skjer med kroppen unasett resultatet.

er ikke bare bare og legge på seg,få kviser,livløst hår,trøtt,sliten og rett og slett nesten ikke kjenne igjen sin egen kropp.

synst selv det er veldig lite gøy og gå gravid,og kan ikke vente til jeg får kroppen min tilbake. sann er det bare!

og uansett og jeg husker på hva resultatet av alle desse forandringene er,så gjir jeg ikke baffen i at kroppen min nesten ikke er til og kjenne igjen.

Skrevet

Får forresten alle disse pigmentforandringene? Jeg kan ikke si jeg har merket noen endringer, ikke mannen min heller. Og jeg er nå i uke 19 pluss.

Skrevet

Samme her- ingen forandring på fargen og det var det ikke i sist svangerskap heller!! Er nå i uke 22. Areola er blitt større, i takt med puppene men samme farge. Fikk pigmentstripe på magen sist, fra navlen og ned, men ingening der enda.

Skrevet

kjenner flere som sier det går tilbake litt om ikke helt....

kan ikke si at det bryr meg så særlig...

er liksom ikke mange som ser puppene mine til dagelig,og barnefaren synes de er like pene om de er mørkebrune eller lysebrune...

Skrevet

anonym trenger vel ikke gå å legge seg for det herr har alle ulike meninger og man må respektere det. for min del bryr jeg meg heller ikke om puppene forandrer seg litt, uansett er det en realitet at vi forandrer oss på ulike områder under en graviditet. man må tenke på hva man sitter igjen med som resultat, et lite vakkert menneske. da kan også gjerne jeg bli mørkere rundt brystvortene. Jeg er for øvrig andregangsfødende, og er litt mørkere rundt puppene enn d jeg har vært, men det betyr ikke at jeg synes puppene er stygge og ødelagt for det! Når det gjelder kroppsfasongen for øvrig er det hva man gjør det til selv. Spis sundt og vær i fysisk aktivitet til den grad man klarer det. det tror jeg man har å vinne på, både i forhold til selvtillit og selvbilde i etterkant av graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...