Gå til innhold

Noen råd? EL-testing, symptomer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikm enten tors, fre eller lør denne uka, altså uke 1, men kan ikke si at jeg har noe håp lenger. Begynte nemlig å spotte for ca 2 timer siden, noe jeg alltid gjør en dag eller to før jeg skal ha mensen. Har heller ikke hatt noen symptomer (bortsett fra litt ømme bryster, men det er jo vanlig før tr). Har vært gravid en gang før, for 3 år siden, men da mistet jeg i 8.uke og måtte ha utskraping. Den gangen hadde jeg veldig ømme bryster, og det gjorde vondt bare å røre dem. I tillegg jobbet jeg på cafè, og hadde endelig klart å motstå alle de gode kakene på jobben. Var skikkelig stolt av meg selv og syntes jeg var kjempeflink som ikke likte søtsaker lenger, hehe:) Så viste det seg at jeg var gravid og at det var derfor jeg hadde mistet søtsuget:)

Anyway, denne syklusen er den første hvor vi har gått inn for å bli gravid med EL-testing og greier. Har aldri fulgt med i syklusene mine, men mener jeg må være ganske stabil rundt 27-30 dager. Tok EL-tester daglig med morgenurin fra dag 10 i syklusen og frem til noen dager siden, men uten utslag (har nesten brukt opp alle 21 testene fra billigetester.no).....skjønner ikke hva det betyr....har jeg ikke hatt EL??? Vi la iallefall inn flere forsøk i perioden anbefalt av fertilityfriend, så ganske sikker på at timingen var noenlunde riktig. Ante virkelig ikke at det var så mye styr å skulle bli gravid! Har ikke brukt p-piller siden forrige graviditet, bare kondom. Dette blant annet fordi jeg alltid har reagert på p-pillen.

Er det andre som har opplevd å ikke få utslag på EL-test? Har lest at man også kan måle tempen men usikker på hvordan det funker...noen som har en link hvor det står litt info om hvordan man går frem? Setter kjempestor pris på å høre fra andre, enten dere har opplevd det samme eller ikke! Veldig lærerikt dette forumet, skjønner ikke hvordan vi klarte å bli gravid sist...hehe...da visste jeg jo ingenting om temaet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil egentlig bare kommentere eggløsningstestingen, det du har opplevd er ganske vanlig med billigstrimlene. Tror veldig mange opplever at teststreken aldri blir like sterk som kontrollstreken. Sånn var det også med meg, så jeg brukte de bare en syklus. Jeg gikk heller over til CB digital, da fikk jeg positivt utslag hver syklus, den er også mye enklere å tolke. Jeg testet kun for å kartlegge hvilke symptomer jeg hadde når under eggløsning. Så siste måneden har jeg ikke brukt noe, kun stolt på kroppens signaler og hyppig sex.

Men har du noen signaler/symptomer på eggløsning? Smerter/murring, økt utflod. Det er også noe som er greit å gå ut i fra.

Vet ikke om du kjenner til denne siden www.pernille.info , den har mye info om alt som har med eggløsning og syklus og sånn og gjøre

Skrevet

Hei:)

Jeg brukte også de el-testene fra billigtester.no.....og jeg fikk aldri positiv el test....jeg vet når jeg har el, fordi jeg kjenner det....og jeg vet at jeg hadde el da jeg brukte el-testene.....fordi nå er jeg gravid. Det vi gjorde var å ha sex hver dag i den perioden de sier du er mest fruktbar, og det funket på første forsøk.

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...