Gå til innhold

hva er din beste middagsrett - for oss som skal slanke oss=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

denne her er kjempegod...

Hildurs kyllinggryte (grethe roede)

Til 4 personer...

- 1 kylling (uten skinn) eller 1 kg. kyllingfilet.

- 1 stor løk.

- 1 stor rød paprika.

- 2 ts. paprikapulver.

- 1 1/2 dl. lettrømme.

- 2 dl. buljon. (eventuelt litt av sopp kraften).

- 3 tomater.

- 1 boks sjampinjong.

- salt.

- pepper.

- soyaolje.

Del ferdig kokt/stekt kylling eller høns i små stykker.

Skjær tomater i båter, paprika i strimler og løk i skiver.

Fres tomat, paprika, løk og soppen i en jerngryte eller teflonpanne som er penslet med litt soyaolje.

Spe med buljong og tilsett krydder, salt og pepper etter smak.

La det koke i 10 min. under lokk.

Ha deretter i kyllingen og lettrømme.

Gi det hele et oppkok.

Gryten serveres med ris. Lag også en stor bolle salat til.

Gryten er meget lett og god. Egner seg svært godt når man venter gjester, fordi den kan lages i forkant og varmes opp igjen.

Pr. porsjon med lettrømme: 255 kalorier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt da, så det er kanskje litt kjedelig for noen - men jeg synes dette er kjempe godt.

Skjær opp 3 champingonger, og stek det i pannen (uten noe fett eller noe...) Oppi putter du også paprika, mais, ruccola salat, løk, hvitløk, squash... Alt ettersom hva du liker. La dette steke til det får en gyllenbrun farge. Putt det så i en form og strø valnøtter over, sett inn i ovnen og la det stå slik at det får ennå litt farge. Bland det sammen med fersk ruccola salat og annen salat du liker...

Jeg synes hvert fall det er godt:)

Skrevet

Skal prøves=) kanskje jeg kan tilsette litt bogskinke og bittelitt pasta da, jeg som spiser kjøtt=)

Skrevet

ytrefillet av svin og masse deilige grønsaker i wok :) nam nam...

Skrevet

Hjemmelaget grønnsakssuppe er det beste jeg lager og får.. Og mannen mener det samme.. hehehe.. =)

Jeg er egentlig spes. på slankern så har i medisterfarse.., men smaker veldig godt uten og..

Skrevet

Egentlig ikke på slankeren skulle det jo stå.. hehehe.. =)

Skrevet

Hehehe... Kan ikke se for meg at den bogskinken kommer til å smake godt... Ble kvalm bare av tanken:)

Du kan adde litt pasta ja -sammen med alt sammen. Det har jeg faktisk gjort før - og det smaker ganske så godt:)

Skrevet

Er ikke veggis men fikk dette hos en venninde som er.. og det var KNALLGODT!! Wraps fylt med: råkost som broccoli, blomkål, gulrøtter, kikerter, bønner, vårløk, søt-paprika, og cherrytomater..bland dette med salza og rømme.. nam-nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...