Gå til innhold

Da "lille" prinsen vår kom til verden :) (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin 20 desember og sa til han inni magen at om han ikke var kommet til da kunne han vente til over nyttår ;) Men den gang ei, de begynner tidlig med å ikke høre etter hva foreldrene sier ;) Hvertfall, 29 desember begynte det hele med at vannet gikk..

Hadde nettopp vært på do, gikk ut av døren, og der kom det noe vått. Tenkte vel at jeg ikke hadde klart å gjøre meg ferdig :P Men skjønte fort at vannet var det som kom. Skrev litt her inne for å roe meg ned, var IKKE klar for noe fødsel plutselig ;)

Ringte føden og skulle komme på sjekk om kvelden. Kom opp der, og der kom det plutselig masse vann.. De tok ctg, men siden hjerterytmen til lillegutt var veldig høy måtte jeg ta den tre ganger pluss div andre prøver. Han roet seg ned til slutt og da spurte jeg fint om jeg kunne få reise hjem. Hadde jo ikke tatt baggen med en gang. ( Riene var såvidt begynt å melde sin ankomst. )

Var hjemme kvart på tolv om kvelden.. Spiste to skiver, mens sambo mente vi skulle dra tilbake igjen til føden.. Riene kom med 2 min mellomrom da :s Og var skitvonde! Klokken ett var vi tilbake på føden, samme jordmor. Hun bare smilte og sa hun regnet med at jeg kom tilbake ganske kjapt.. Hun hadde visst sett det på meg.. Hmm

Ble lag inn på et rom for å sjekke "ståa" 4cm åpning.. NEEEI, sa jeg det er alt for lite for så vondt som jeg har nå :P Riene kom som perler på en snor, fikk ikke tid til å drikke noe mellom slagene, så fikk saltvannspopler (?) i ryggen og magen. Det er visst ikke ofte man ber om å få mer av de ;) Men jeg ville ikke ha vondt!

Etter en stund klarte jeg ikke mer å ba fint om å få epidural. For med forrige så var det som å komme til himmelen :) Denne gangen var himmelriket laaangt unna, den virket kun i ca 20 min, så måtte jeg begynne å presse. Fyttigrisen!!!! Jeg hadde forestilt meg at det skulle bli helt lik første fødselen. Men dette var så langt unna som det gikk ann, både med vondter og hvor lang tid det tok.

Fikk ikke skikkelige pressrier, så presset når jm ba meg og ellers når jeg følte for det. Spurte visst flere ganger om hva som skjedde, for det presset sånn bak :P Kunne de ikke bare dra han ut da?? Hva som er så vanskelig med det?

Når hodet endelig kom ut, kom det fra meg ; Fy faan så deilig det var da! En befrielse uten like! Åsså lurte jeg på om han hadde hår :) Og det hadde han ;)

Fra vi kom inn kl 01.00 til han kom ut gikk det 3.5 t. Alt for fort, men slapp unna med 2 pyntesting :)

Har vel ikke gått helt opp for meg ennå at jeg er tobarnsmamma, men det går seg til :)

Nå prøver vi bare å komme inn i rutiner og nyter dagene :) Sover lite, spiser mye og skriker litt mye og i følge storesøster :) Han liker ikke å ligge alene i voggen ennå.. Men det håper vi bedrer seg og :)

Han var 4230g, 55 cm og 37 rundt hodet :)

Nina med desembergutt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulerer!!!! Så koselig! Det der ligner min opplevelse av fødsel nr 2! Med nr 1 lå jeg 30 timer med maserier, som ble avløst av 14 timer med effektive rier før gutten var ute. Med andremann gikk det 3,5 time før jeg hadde 4 cm åpning, men så gikk det 35 MINUTTER til jeg hadde full åpning! Petidinsprøyten fikk aldri tid til å virke (fikk den 5 min før gutten var ute :-) ). Kos dere masse :-) De beste ønsker for dere begge i tiden fremover :-)

Skrevet

Gratulerer så masse med gutten, og vel overstått fødsel=) Masse lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer med prinsen :o) Kos dere masse framover!

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!!! :)

Endelig kom han, det var en god nyhet:)

Kos dere masse i tiden fremover, håper dere får en flott start på det nye året:)

Skrevet

Gratulerer med prinsen :-) Rart dette at man glemmer etterpå, men du verden det kommer fort tilbake når riene hagler på. Takk gud for 'glemme' hormonet :-))

Kos dere videre og lykke til :-)

Skrevet

tusen takk for alle hilsningene :) Jeg husket ingenting fra forrige fødsel, kun dagene etterpå som var sinnsyk vonde.. Denne fødselen kommer til å sitte ganske lenge i, men er og den siste ;) Må ærlig innrømme at det var bedre å bruke lang tid enn så fort som det gikk nå. Fikk jo ikke tid til å tenke eller noe :P

Men herregud det er jo så verdt det til slutt :D Ønsker dere alle lykke til som ikke har født ennå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...