Gå til innhold

hvor mye paracet kan jeg gi han på et dögn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det står 3 ganger pr dögn,han er 2,5 år,men mener å huske at en lege sa til meg en gang at han kunne få opp til 5 i dögnet i en periode når han trengte det.han har lungebet.og startet på pencilin i dag,hadde 40 i feber kl 14 i dag,så tre er litt lite,når han har så höy feber.noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sises ofte av leger at man kan gi hver 4. time så virkningen ikke går ut imellom doseringene, men det hadde jeg ikke gjort uten å snakke med lege først. Du kan jo ringe til legevakten eller vakt-apotek og spørre ... de vet jo hva som er forsvarlig dosering utover det som står på pkn.

God bedring til gutten din!

Skrevet

tusen takk:)uff,blir skikkelig hönemor jeg,med syke barn.

Skrevet

Da vår gutt hadde lungebetennelse og høy feber, sa de hos legen at vi ikke måtte "bry oss om" hva som står på esken ang 3 ganger pr. dag. Det går bra å gi oftere dersom det er bare en kort periode.

Også da han opererte mandler og pollypper sa de at det var viktig å gi smertestillende hver 4. time, før virkningen gikk ut..Så lenge du vet at han tåler paracet hadde jeg ikke vært redd for å gi han mer enn det står på pakken. Men dersom du vil ha en "tillatelse" fra lege, så ring legevakta:)

God bedring til gutten din! Det er så vondt når de små er syke :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...