pops;) Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Så et innlegg før i dag om noen som hadde slått tennene- og det ble anbefalt å oppsøke tannlegen. Det har jeg aldri tenkt på... Men for noen år siden ramla jenta mi over benk og hun begynte å blø, men jeg tok aldri kontakt med tannlege. (dumt ja, men jeg sjekka om det var noen løse tenner, og siden det ikke var -så gjorde jeg ikke noe med det.. ) Uff hva nå? Nå ble jeg usikker altså
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Man skal ikke tøyse med tenner! Snuppa har som sagt slått fortanna si, så den sprakk litt, på en måte. Var og sjekka de, ingenting galt med de nye tennene som lå under. MEN, det kunne det vært, så veldig glad for at jeg sjekka! Dersom tanna til jenta di ikke har blitt noe blå, eller fått misfarge, så er det ikke noe fare vil jeg tro. Det er over 1 år siden snuppa slo sin, og den har først nå begynt og bli skikeklig blå og gul... den er nok død... hehe
pops;) Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2008 Om hun hadde fått litt misfarge kan jeg ikke huske. Men de ser fine ut nå. Men hva kan egentlig tannlegen gjøre, hvis uhellet har allerede skjedd??
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Noe av det viktigste er bl.annet å dokumentere skaden med tanke på forsikring! Bortsett fra det er det noen tenner som må trekkes, mens andre tenner kan stå til de ramler ut selv, avhengig av skade. Dette er da hvis det er snakk om melketenner, er det snakk om varige tenner så er det HERTFALL viktig å oppsøke tannlege, både med tanke på å redde tennene, men også i forhold til eventuell trekking og ny tann i porselen.. Blandt annet
pops;) Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2008 Takk for svar. Hun var rundt 2,5 år da det skjedde. Håper virkelig det går bra. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det da.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Men selv om hun blødde, så gikk det jo ikke nødvendigvis ut over tennene da?? Tuppemor her har ramla på snuten flere ganger, ofte blod innvolvert, men det har aldri vært tannskade. Hun har bitt seg selv, laget hakk i leppen og slike ting..
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Han ville at dersom tanna ble vond (fikk beskjed om og sjekke dette), så måtte de trekke den. Jenta mi falt på 2års dagen sin.. Som sagt, den er blå og gul nå, så sikkert tom for nerver, men den har aldri plaga henne. og som det blir sagt lenger ned, så er det viktig mtp forsikring. Jeg har papirer på dette nå, at dersom det skulle komme til og skje noe med tanna, som følge av det fallet, så vil det bli dekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå