Gå til innhold

Ammehjelp? Melkespreng.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som blir et år om et par uker, og de siste mnd har jeg bare ammet ham om morgenen.

Nå har jeg vært i London i helgen uten ham, og har da naturligvis ikke ammet. Bestemte meg for å slutte med det måltidet også, og har ikke pumpet, og heller ikke lekket.

Men jeg har spreng, og det er vondt å ta på puppene.

Lekker som sagt ikke..hva kan jeg gjøre for å få vekk sprenget? Evt. hvor lang tid vil det gå før melken trekker seg tilbake?

Det er meget ubehagelig, og det ser ut som jeg har gigantiske silikonpupper:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo bare melke det ut, enten ved å pumpe for hånd, eller med pumpe. Kan ikke bare kutte over natten, da vil du jo få spreng... :o)

Skrevet

Nei..hvis jeg fortsetter å melke ut, vil det jo komme mer. Har gjort det før. Hver gang jeg pumper, spruter produksjonen bokstavelig talt til værs.

Har som sagt ikke ammet siden fredag, og har ikke lekket. Det må jo trekke seg tilbake når produksjonen ikke blir stimulert..?

Snakket med helsesøster som også sa at jeg ikke skulle pumpe.

Hvordan kutter man ut å amme når man ikke kutter over natten da, når det bare er ett måltid i døgnet? En gang må jo være siste?

Skrevet

1. ta deg en goood varm dusj, pumpe ut litt mens du får varm stråle på, men ikke ta alt

2. ta et skjerf rundt puppene og ryggen, over brystvortene. Få din kjære til å binde relativt stramp bak...

lykke til:-)

hatt en fin tur??

Skrevet

Åhh ja, hatt en SUPER tur;-)

Hmm...har liksom ikke lyst å få ut noe siden jeg ikke har lekket. Jeg øker alltid produksjonen når jeg gjør det.....

Men det er veldig fullt fremst liksom, skikkelig hardt.

For et stress:-/

Skrevet

men det gjør ikke noe å bare ta trykket vel?? det gjord eiallefall jeg.tok det vonde liksom bare to kjappe spruter... åsså dette skjerfet funket supert. Jeg hadde såååå vondt..auuu føler med deg:-)

Drar forresten snaaart til Liverpool:-)

Skrevet

Takk for tips!! :-)

Må kose deg masse på tur da:-)

Heia West Ham som knocket ut Man. U. :-D

Skrevet

hehe west ham ja :-) Godt noen heier på dem også da...

tror jeg blir bergtatt av liverpool jeg:-) de har jo en sinnsyk supporterskare...Ikke ært over og sett kamp på maange år og da så vi midlesbrough - everton... altså ingen lag som apellerer veldig til meg...

Skrevet

Du vil ikke få mer spreng av å pumpe ut. Er jo bare for å få bort sprengen, trenger ikke pumpe tomt liksom! Hehe.. Men pumper du ikke risikerer du brystbetennelse...!

Skrevet

Åhh du hadde blitt bergtatt av West Ham!

De har en av de beste supportergjengene over there, og knuser de andre supporterne laaangt ned i støvlene, også på bortebane:-)

Det er liksom en sånn klubb som ingen hater, men en sånn godklubb, hihi;-)

Det var en enorm kamp da, og for et rush da jubelen stod til himmels - første gang da vi utlignet, og andre gang da vi overtok ledelsen og VANT!!!! :-D

Ååhhh, vil tilbake, hehe;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...