Gå til innhold

For oss som er nye her i 3.trimester..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg nesten som en fersking igjen nå etter jeg kom inn hit.. er jo så masse snakk om fødselen, slimproppen, tegn på fødsel og slikt som ikke angår en helt enda i uke 28+..:) Har jo født før da, så har jo litt erfaring med det uansett:)

I andre trimester ble det jo også slik på slutten..følte folk bare spurte om ting som når kjenne liv, når kommer magen, ultralyd osv.. er jo noen uker siden de spørsmålene var aktuelle også..

Har jo begynt å tenke litt på fødselen, men samtidig er jeg liksom ikke helt det enda.. har ikke handlet inn noe engang, bare en sparkedress. Men har jo endel fra før da siden jeg har en 2-åring, og resten skal jeg begynne å kjøpe inn nå om et par uker.. gleder meg til det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

så koselig med noen flere som er nye her..jeg har termin 23. mars med mitt første barn.

begynt å handle inn en del klær og så har vi seng og kommode som jeg hadde som liten..har også bestilt vogn, men får ikke den før ca 1.mars så det passer bra:) tenkt å få handlet mye av det som mangler på nyttårssalget; greit å gjøre det mens jeg ennå er i så bra form at det er moro og ikke slitsomt..

Skrevet

Hei.

Ny på 3. trmesterjeg og. Termin 29. mars.

Har kun kjøpt vogn, fått 3 bodyer til jul og ellers er ingenting gjort enda....

Føler vel at det ikke stresser noe enda.

Skal pusse opp vaskerommet i januar, så vi får bygget et slags stellebord oppå vaskemaskin og trommelen.

Er min første, så jeg er ikke helt i "bygge rede" modus enda...

Skrevet

Jeg er 36 uker nå og føler det er 100 år til fødselen... føler meg ikke hjemme med all snakk om fødsel, selv om jeg på en måte vet det kommer snart.

Jeg er så godt som ferdig med innkjøp, men føler meg lite klar for at babyen kommer ut snart...

Velkommen til 3. trimester!

Skrevet

Er også ny her:) termin 19 mars. har ikke kjøpt noe enda og kommer ikke til og gjøre det heller før vi er kommet hjem! her ein gutt fra før på 3,5 år og venter jente nå,men det kan jo bli ein gutt også...kan aldri være for sikker:) så det får duge med mørke farger her ei stund om det skulle bli ei jente....

Skrevet

Fersk jeg har også. Selv om jeg har 'lurkjikket' litt inn på 3. semester de siste ukene..

Har så langt bare kjøpt en liten bamse til babyen. Har en 2-åring fra før, så har det meste jeg trenger, og vet ikke om det blir gutt eller jente denne gangen, så jeg synes det er vanskelig å kjøpe noe som helst.

Viste jenta mi videoen fra dagen hun ble født i går - kjempeartig! - nå virker det som at hun forstår litt mer av den store magen til mamma.

Hun begynte å fortelle nabo-kjærringa om babyen i magen midt under rakett-oppskytinga i går ;o)

Neste fødsel så tror jeg vi skal filme litt mindre av lystgassberuset mamma!

- filmet ikke selve fødselen. Glad for det, har ikke lyst til å se det igjen nå...

Ellers er det mye sparking om dagen - kan ikke huske at det var så mye aktivitet sist, men kanskje det bare er stort inntak av kransekakeringer og marsipan nå i jula som gjør det... får skjerpe meg litt nå på nyåret. :o)

Skrevet

Hei!

har termin 23. mars med første barnet, venter jente:)

føler det er lenge til fødsel, men har bestilt vogn. ellers har vi bestemt oss for hviklen seng vi skal kjøpe (fra Stokke) og sammenleggbart stellebord. Kjøpte litt babytoy i USA i desember, men det er alt. Må vel ha bilsete og bæresele også etterhvert.

Lykke til med innspurten !

Skrevet

Heisann

Jeg er også ny her inne på 3. trimester...............føler også at det er mye snakk om fødsel hvert øyeblikk her, har jo liksom litt tid igjen til det føler jeg. Tremin 15 mars.

Har heller ikke handlet inn noe ennå, da jeg har ei jente på 4 år fra før, så her er det ikke noe stress.

Noen av dere nye her som skal føde på Sykehuset i Østfold el?

Kanskje vi møtes he he he.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...