Gå til innhold

Deler dere på "arbeidet" med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboen min omtrent nekter å ta seg av minsten. Han kan godt ta seg av den eldste, men vil aldri gjøre noe med minsten utenom å leke litt. Skifter ikke bleie, legger ham ikke, kler verken av eller på ham. Men de var like planlagt begge 2. Jeg forstår det ikke. Det ødelegger meg innvendig å se på at en så liten forsvarsløs bebi må lide for den teite mannen. Jeg klarer ikke å ha det sånn lenger. Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt ned foten! Men har han noen forklaring på hvorfor han ikke vil ta seg av minsten da? Uansett, sånn kan dere jo ikke ha det, må komme til bunns i hvorfor det er sånn.

Lykke til!

Skrevet

Det hadde ikke gått her i huset:) mannen skifter bleier, gir mat (på flaske), legger henne siden det er lettere for han enn for meg, triller tur, tar henne når hun gråter og trenger trøst. Han gjør i det store og hele det samme som meg. Men i hverdagen blir det mye jeg som må stille opp naturlig nok:) derfor har det vært utrolig deilig i jula hvor far og datter har kosa seg masse sammen.

Hvorfor vil han ikke? Tror han det er vanskelig, ekkelt eller hva? Kanskje du må stille han til ansvar? Si at nå tar du en tur ut og spaserer, så nå må han passe på. Begynn med ti minutter og øke på etterhvert? Det er utrolig hva de greier disse gutta bare de må:))

Lykke til!

Skrevet

Da vi kun hadde jenta vår tok vi "arbeidet" som det passet seg. Hun har enkle behov hver dag som mat, bleieskift, klesskift osv. Disse ble fordelt slik at vi gjorde det da det trengtes, ikke nøye hvem av oss som gjorde det.

Nå har vi fått en gutt, som nå er 3 mnd. Å siden han ble født har vi fordelt barna på en måte. Sambo tar seg mest av jenta vår med det som trengs(når han ikke er på jobb da) å jeg tar meg av minstemann.

Skrevet

Her deler vi på arbeidet. Har en vi da. Men alikevel, tror ikke ting hadde endret seg noe om vi hadde hatt en eller ti.

Fortell han hvordan du føler det, og at du ønsker at han er like mye aktiv med minsten som den eldste.

Skrevet

Kanskje han er litt redd for så små?? Og føler du har bedre kontroll?

Her hjemme er det jeg som gjør det meste av stell\innkjøp\pynting osv. Men, mannen gjør gjerne ting som legging, mating, leking, tannpuss etc.

Skrevet

Han viste vell hva det ville si å få en baby? Å at man faktisk skal være to om det?

Nei høres ut som han må settes litt på plass. Hadde ikke akseptert dette i det hele tatt. Stakkars minsten merker vell dette etterhvert han også:(

Skrevet

Tok opp med han at jeg forventa mer og at jeg syns det var dårlig av han. Har gjort det før og han vet jeg syns det er dårlig. Han sier at han er så liten,men når vi bare hadde eldstejenta så koste han seg med henne og klarte det. Det er jo ikke så lenge siden. Skyldte på at han hadde vondt i hodet idag,men kan ikke være så vondt, for han tilbudte seg å legge eldste i steden. Menn er rare dyr. Får se om det hjelper. Han forsvarer seg jo bare med "alt" det han har gjort i det siste, men ongen er 5 mnd og han har ikke tatt en skittbleie, ikke et stell eller klesskift. Bare noen få tissebleier og lagt han når det kun er å bære ham inn i senga og legge dyna på ham.

Ja og om ikke minsten forstår det enda så forstår storesøster det.

Skrevet

Helt ærlig ... jeg hadde klikka i vinkel om gubben ikke bidro!

Han hadde blitt skjelt ut etter noter! Heldigvis har jeg verdens flinkeste gubbe som hjelper til med hva det skal være! (godt oppdratt ;-))

Du må bare sette ned foten og kreve at han bidrar.

Skrevet

Signerer tingeling_80. Klart han må bidra.

Mannen min ta også sin del og jammen skulle det bare mangle. Må være bra sårt at mannen ikke bidrar i det daglige stellet. Kan det være han føler seg utenfor og ikke like flink som deg? har du prøvd å snakket med han?

Lykke til videre:0)

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Jeg hadde også klikket, blitt fly forbanna og krevd at han skulle delta!

Like mye hans barn!

Skrevet

Ja, mannen gjør nesten mest med minste..

Han bytter alle bleier stort sett.. Hender jo han ikke er hjemme og da bytter jeg bleiene, men vanligvis gjør han det..

(det har ikke vært slik alltid.. for halvannet år siden var virkeligheten en helt annen, men han har forandret seg enormt).

Skrevet

Er det bare jeg som har en slik vanskelig mann alså!? Jeg blir så lei meg når vi er på besøk og jeg ser at andre pappaer er så flinke. Han var ganske god når eldste var liten, men har alltid likt at jeg tar mest og tar hovedansvar. Når han svarer på hvorfor han ikke vil dusje eller lage mat til henne svarer han bare at han ikke liker det. Det er jo ikke alt jeg liker heller, men en må jo ta ansvar og gjøre alt det som skal gjøres når en får barn. Han ble veldig flink og hjalp masse når jeg gikk gravid igjen pga tungt og vanskelig svangerskap. Og det har holdt, han er flink med eldste, men han vil fremdeles ikke dusje henne. Jeg tror jeg får prøve å stille krav og forvente mer, spesielt i forhold til minsten. Det er som dere sier at han visste jo hva han gikk til, og spesielt med nr.2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...