Gå til innhold

Vil "jula" påvirke en mulig graviditet? ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har el førstkommende helg. er i 5 pp. vil veldig veldig at det skal klaffe denne mnd. første mnd jeg bor hjemme sammen med sambis på noen mnder, så jeg vil tro sjansene er bedre nå:) men det jeg lurer på er om alkohol (sambis har drikki en god del alkohol 4 dager i jula) jeg har drikki passe 2 dager, og det har blitt litt for mye søtsaker. lite mosjon, pga forkjølelse+jobbing. er forsåvidt konstant sliten, pga skole og jobb og press (i forhold til studiekrav) i hverdagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Tuttelure....

Tror nok ikke det skulle påvirke baby laging, nei... Det tar lang tid før kroppen har brukt opp lagrene sine om du har et normalt godt kosthold ellers. Sperm tar det ca 3 måneder og full utvikle så noen skade på svømmerne tror jeg ikke samboern din har gjort.. Stress utsetter eggløsning og egentlig ikke menstrasjon, om du skjønner. Lutealfasen vil likevel være den samme, det er bare at egget slippes litt senere i syklusen så julestresset har nok ikke så mye innflytelse her. Lykke til Tuttelure

Skrevet

stress kan ikke utsette eggløsning, ville jeg tro? ettersom jeg har lest opp og ned i mente i mine altfor mange pp og blitt halvgal, så har jeg aldri fått med meg at d finnes hverdagslige ting som stress som kan påvirke eggløsningen...mens menstruasjon derimot, kan utsettes ved stress..

men jeg tviler sterkt på at julestresset setter noe preg på babylagingen..

Skrevet

Prolaktin utsetter el og lutealfasen vil vaere lik under stress. Det hadde vaert fint om det utsatte lutealfasen, spesielt for kvinner som har foskort fase, fordi da ville egget ha hatt lengere tid paa seg til aa feste seg..

Skrevet

Stress kan utsette en menstruasjon ja, men da er det nok ikke helt usant at den kan utsette EL. Dersom lutealfasen skal være den samme, så blir kanskje mensen utsatt fordi El har blitt utsatt om du sjønner. jeg fikk vertfall EL senere etter at vi startet å prøve, det samme denne gangen også(prøver på nr.2), dermed ble ogsså menstruasjonen lengre. Men når det skal sies så går jeg til akupunktør nå som hjelper meg å få EL når jeg skal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...