Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har to flotte og robuste jenter på snart 5 år. Stort sett veldig blide og foretaksomme, men når de blir sure og sutrete.... Da slår de seg liksom på lag og danner et hylekor. En lydmur som er omtrent umulig å bryte gjennom, jeg når ikke gjennom så vi kan snakke om det som har skjedd eller hvorfor det skjedde - de bare hyler... Helt forferdelig! Ofte blir jeg bare sint, det hjelper verken med snakk eller avledning.... Noen som kjenner problemstillingen og har noen gode tips?
Gjest Filifjonka Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 De er fem år? Da er de store nok til forstå at dette ikke er akseptabelt. Sett deg ned og snakk med dem om det en gang dere alle er rolige. Fortell at du ikke orker å høre på hyling, og at neste gang de begynner med det så må de gå ut til de har hylt seg ferdig (evt. på rommet/gangen/badet), og at de kan komme og snakke om det etterpå. Gjennomfør dette! Bær dem evt ut når de skriker. Ikke prøv å trenge gjennom lydmuren deres en gang. La dem skrike seg ferdig, og etterpå kan du evt. minne dem om hvorfor du gjorde som du gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå