En liten mamma Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Vi er så heldige at vi har fått ei fantastisk dagmamma til jenta vår, vi er overlykkelige! Men vi har aldri hatt dagmamma før, og ho har aldri vært dagmamma før så ingen av oss vet hva som er fornuftig å betale for en slik jobb. Ho har selv to barn på jenta vår sin alder. Jenta vår skal gå til dagmamma 3 dager pr uke, og dagene blir ca 7 timer lange. Hvor mye skal vi betale? Og betaler en pr time, pr dag eller pr måned?
Kahbean Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Det spørs litt på hvem som skal dekke mat (frokost, lunsj, frukt). Ei jeg kjenner tar kr.35/time og da dekker hun lunsj (inkl. et varmt måltid per uke) og et frukt måltid om ettermiddagen men barnet spiser frokost hjemme. Noen velger å sende med matpakke i stedet og da betaler de selvsagt mindre også. Har du flere barn så ordner folk også et søskenrabatt. Jeg har aldri vært eller brukt dagmamma men jeg håper det hjelper litt i hvertfall. Hvis ikke så blir den nå dyttet opp slik at andre kan hjelp deg. Lykke til
Tia med 2 ♀ Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 er jo litt forskjellig fra person til person og sted til sted da men er vel ganske vanlig med 200-250 kr per dag. Var ihvertfall det når jeg var dagmamma for et par år siden, og tror ikke prisene har steget noe særlig
♥Spirevipp♥ Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Min mamma var dagmamma for to søstre og ei jente. Jeg tror hun tok månedspris...er ikke helt sikker på akkurat beløpet, men tror det var ca 3000 kr i mnd. Dette er noen år siden!
Moi 32 Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 På registrertdagmamma.com kan du se noen forslag på priser. Full plass er 4900,-. Det er blitt dyrere etter kontantstøtta, siden du mottar denne når barnet er hos dagmamma(men man mottar jo ikke denne i barnehage). Dette har ført til at det faktsik er mulig å "overleve" som dagmamma også.
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 kommer ikke inn på den side, jeg. sikkert på at det er rett adresse?
Moi 32 Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 vet jeg så det der, men nå finner jeg det ikke igjen.. Hmm..
Moi 32 Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Nå fant jeg det! http://www.registrertdagmamma.no/index.php?side=artikkel&id=26
En liten mamma Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2008 Tusen takk for mange gode svar! Nå har vi noen ideer!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Det kommer an på mange ting, bl.a. om hun betaler skatt, om mat og bleier er inkludert og hvor mange barn hun har. Vår dagmamma (meget erfaren og rutinert dame, godt voksen, hadde vært dagmamma i over 20 år) tok 2700 svart for noen år siden (full plass, i en relativt stor by som den gang hadde elendig barnehagedekning). Da var verken mat eller bleier inkludert. Hun hadde 5-6 unger, så det ble til å leve av. Husk at selv om det er en ansvarsfull jobb, så er det en jobb som krevet null utdannelse, erfaring osv. Man skal i alle fall ikke betale veldig mye mer enn man gjør i barnehagen, kontantstøtte eller ikke.
Moi 32 Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 5-6 unger??? Dama er gal, og dere og!! Hele poenget med å la familiene som bruker dagmamma i stedet for b.hg. beholde kontantstøtten er nettopp for at det skulle bli bedre for alle, OGSÅ de som er dagmammer! Nå er det faktsik slik betalt at det kan være mulig å leve av det, en liten periode! Og til alle som måtte lese det: 5-6 unger hos èn dagmamma er helt uansvarlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå