balsam Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 hun sa at det var for tidlig til å komme inn på føden i følge ukene, og at det ikke var noe å bekymre seg over før det rant ut eller begynte å blø... at det ikke var noe de kunne gjøre så tidlig uanset... =(
Denice Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Ring legevakten? Få sjekket forsterlyd etc.. Ønsker deg lykke til..
*Assy* Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Var det ditt innlegg lenger ned? ang fostervann? Jeg var akkurat slik og det var sopp, ikke fostervann. Den seige utfloden tyder på sopp. Fort å få når man er gravid. Jeg hadde ingen svie eller kløe. Bare "lakk" og hadde seig utflod.
selfangerkjerringa Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Det var da en underlig beskjed... kan du ringe direkte til føden kanskje? Uansett så burde du blitt beroliget - ikke avvist!
Mrs. Bouquet Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Syns nå du skulle få komme å sjekke fosterlyden et sted uansett. Syns de tar altfor dårlig vare på den gravide om de ikke gidder å sjekke det i alle fall.
balsam Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2008 var på føden jeg snakket med dem...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 For et snodig svar å få. Hadde ringt lege jeg da.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Det sa dem til meg også da jeg begynte å blø i uke 18, og jeg ga meg ikke, heldigvis. Fikk komme til gynekolog og fant ut at morkaka mi holt på å løsne, og det kunne dem faktisk gjøre noe med!!!! Hadde ikke jeg grått meg til å fått til gu den kvelden, så hadde ikke poden min på 19 mnd ligget trygt i senga si å sovet søtt nå.. Fortalte dette da jeg var på 3d ul i oslo hos peter molnar i uke 27, han ringte opp på sykehuset her å reiv kjeft (han har vært gu. overlege her for noen år tilbake). For gravide kvinner skulle alltid takes hånd om, og om ikke dem kunne gi noen behandling der og da, og det var liv, skulle den gravide kvinnen overvåkes på sykehus inntil behandlig kunne gies mente han!
hekrimamma Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Hei, det er nok desverre sant som hun sier at du ikke kommer inn på føden. Du må være over 20 uker før du kommer inn der. Ofte er jordmødrene også litt avvisende på dem som ringer direkte dit såpass tidlig. Fostervann fornyer seg også, så om det kun er litt ville jeg nok ikke bekymret meg, er også som ei anna her sier at det kan vøre utflod, noen er veldig plaget av dette. Ville nok uansett tatt meg en tur til fastlegen eller jordmor, eventuellt legevakt om du bekymrer deg veldig. Spør om ikke du kan få en henvisning til ekstra ultralyd så fikser dem det ganske raskt. Prøv å ta det litt rolig og ta deg en tur til legen imorgen, så skal du se du blir mer beroliget. Ønsker deg lykke til, ikke noe moro med slikt.
hekrimamma Skrevet 1. januar 2008 #10 Skrevet 1. januar 2008 Hva slags behandling fikk du som gjorde at dem fikk festet morkaken da, det er faktisk ikke mulig å gjøre annet enn å ligge rolig og håpe det beste om morkaken din skulle løsne. Veldig nysgjerrig på å vite hva dem gjorde med deg siden dem klarte å få "fikset" dette?
balsam Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. januar 2008 jeg vet at det er slik, men syns alikelvell hun kunne ha svart på en annen og litt mindre avvisende måte.. jeg ringer legen min i mårra og snakker med henne jeg=) tusen takk for et flott svar!=)
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #15 Skrevet 1. januar 2008 Leste akkurat det andre innlegget ditt nå.... Jeg vil ikke skremme deg, men akkurat slik hadde jeg det også. Jeg mistet to ganger i uke 21 (-22) og begge gangene begynte det med tynn utflod, før vannet gikk. Når vannet går så tidlig så er det sjeldent noe håp. Det var det ei heller for oss. Når jeg fikk samme symptomer i sv.skap nr tre så ringte jeg på føden. Vi var jo (heldigvis) godt kjent der etterhvert og ble umiddelbart tatt på alvor. Når jeg kom inn på sykehuset så hadde jeg åpning og fostersekken med jenta vår var på vei ut! Fikk satt på nødcerclage og ble sengeliggende resten av svangerskapet. Hadde jeg drøyd en times tid med å reise på sykehuset så hadde det mest sannsynlig gått galt denne gangen også! Vær så snill å mas deg til en sjekk på føden. Det er jo bare en liten innvendig UL som skal til for å fastlså om ting er bra eller ei..?. Kan da ikke være noe problem for føden det?? Huff.... Håper jeg ikke skremmer deg. Håper bare at du følger dine innstinkter om du virkelig føler at det er noe galt.... Masse lykke til...!!..
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 1. januar 2008 #16 Skrevet 1. januar 2008 Henrikmamma: Fikk intravenøst tilskudd av et mineral som jeg ikke husker navnet på som øker produksjonen av blodplater for å hjelpe kroppen til å gro. I tillegg ble jeg sykemeldt, for det er helt riktig at man skal ligge i ro når dette skjer, og fikk oppfølging med ul hver 14 dag til den hadde festet seg og alt så normalt ut.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 1. januar 2008 #17 Skrevet 1. januar 2008 hekrimamma skulle det stå over her.
Stratos med 3 barn Skrevet 1. januar 2008 #18 Skrevet 1. januar 2008 Tar de deg ikke inn på legevakta heller? Her jeg bor er de hysterisk opptatt av gravide på legevakta og nyser du en gang hvis du er der sammen med ungene feks, sjekker de fosterlys, puls og greier med en gang.... Har du ikke gjort det så ring de å be de sjekke deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå