skorpion-74 Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Hva spiser dere, og hva spiser dere IKKE? Har dere skeiet ut i jula? Har selv hatt enkelte urinprøver der sukkerinnholdet har vært høyt, men har regulert det med kosten på egenhånd. Men gruer meg til å gå på neste kontroll. Har blitt en del godsaker i jula.
Trulte76 Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 jeg hadde i mine to første svangerskap..fikk det like før jul med ho 1. jeg kunne ikke skeie ut jeg..da føyk det rett opp i 8 i blodsukker..så jeg måtte iallefall være streng med meg selv.. er ikke bra for fosteret å ha for høyt..så tenk på den lille .. regner med jeg får det denne gangen også..
-prøverpånytt- Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Jeg hadde svangerskapsdiabetes i begge svangerskapene.Første gang bare kostregulerte jeg meg(det krevde selvdisiplin,men jeg klarte det!)Andre gangen var diabetesen for hard og jeg måtte sette insulin.Mitt råd er:hold vekta nede,spis sunt og regelmessig(3 timers intervaller),Unngå brus og søtsaker.Ikke så mye melk og juice heller.(der finnes fruktsukker og druesukker,gir høyt bls)Men drikk så mye du vill av vann!Det er både sunt og godt!Gå en tur daglig og husk å måle bls etter hvert måltid.Urin og blodprøver må også tas regelmessig.Dette høres kanskje overveldende ut,men husk at du gjør det for babyen din! Det er ikke noe bra for babyen om du er over 7,5. 2 timer etter mat. Du får ha lykke til så krysser jeg fingrene for at det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå