Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 er dette bare uttynnet grøt som gis på flaske?? står det blandingsforhold på grøtpakken?? hvilken type bruker man?? og hvor mange hull må det være i smokken da?? Bør man gi velling før grøt når de er 4 mnd?? får mange problemer når de starter med "fast føde" og ikke kun melk??
Mammapudding Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Velling er veldig tynn grøt ja. Jeg bruker maisgrøt 4 mnd som blandes med enten mm eller mme..jeg blander med mm. Det står ikke på grøtpakken hvor mye pulver du bruker når du lager velling, kun hvor mye til en porsjon grøt. Du bare prøver deg frem..Jeg har bare et hull i smokken, men har laget det litt større sånn at vellinga kan være litt tykkere:) Vet ikke om man bør gi velling før grøt, men er kanskje greit å bruke for å venne baby til smak og sjekke om magen tåler det greit..Babyene kan vel bli litt hard i magen og få vondt i starten, det kan unngås med litt maltekstrakt blandet i vellinga:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå