Gå til innhold

Tips til god krem mot eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har litt eksem blant annet mellom tærne. Har smurt med aderma-krem men syntes den ikke virker så bra. tips til andre kremer som er gode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker også aderma på gutten min, men det som virkelig har hjulpet stort er rikshospitalets badeolje. den kalles det, men står Apotekenes NAF badeolje på den, vanlig hvit plastik flaske.Kjøpes på apoteket. Bader han i den, men har også brukt littegrann direkte på huden. Ellers kan en smøre et tynt lag med mildison, savkt kortison preparat som kjøpes reseptfritt på apoteket

Skrevet

Jeg trodde jenta mi hadde eksem i ansiktet (rundt munnen og øynene spesielt), men så var det visst bare veldig tørr hud. Repair krem hjalp med en gang :-) Utslettet var rødt og prikkete.

Skrevet

Mange skryter av A-Derma, og apoteket anbefaler den veldig (jeg tror de må tjene godt på den, så mange ganger de har anbefalt meg den...) men jeg synes den var dyr og dårlig.

Her bruker både barna og jeg Decubal krem mot eksem, og barna bader i eller masseres med NAF Badeolje hver kveld for å holde huden fuktig nok til å holde eksemet borte.

Skrevet

Har vært på helsekost og kjøpt en kjempegod kamillekrem! Funket som fy og luktet kjempegodt :-) De er flinke til å råde der også.

Skrevet

Fikk anbefalt å kjøpe rikshospitalets fuktighetskrem el badeolje..har ikke kjøpt den enda. Astma legen sa at den var billigere å bruke som daglig fuktighetskrem istedet for de dyre kremene..jeg synes repair fungerer bedre enn aderma. Mildison når utslettene er sterkere, den fungerer med en gang.

Skrevet

Apobase :) Eller Locobase for veldig tørr hud...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...