Gå til innhold

blir så innmari frustrert over husprisene i trheim...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare helt viiiillt!! Tenk at man ikke skal kunne finne seg noe under 2millioner.. det er å blir helt sykt!! Nå leier vi, men det er litt lite her vi bor, men det går fint å ha baby i et år til her.. er bare 1 soverom.. Jeg har 294.000i året og samboer har 300.000 i året å vi har mulighet til å ta opp et lån til 2mill.. meeen det er jo nestn ingen ting å leve for etter det er betalt.. er jo ca 13000 å betale i mnd.. her vi bor nå betaler vi 7500 å blir jo ikke så gærle.. vill jo ha litt størrelse på der jeg bor.. Skal ikke være enkelt for dagens unge....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo ann på hvor du er villig til å bo. Vi kjøpte 3 etg.rekkehus på kattem til under 2 mill.

Skrevet

nei det skal være sikkert. derfor kjøpte vi hus i utkanten av byen vi! ikke tr.heim da.. litt lengre nord i trøndelag. men det er meget dyrt å kjøpe hus i de store byene ja! 13000 i husleie på en måte er dyrt, å så kommer strøm å komunale avgifter i tilegg. å jeg regner med at de er ikke så billig i tr.heim heller. blir en fin tusenlapp i mnd det også!

Skrevet

Ja er kanske litt med det også.. har jo jobb på øst siden av byen.. så dermed er det jo ganske fornuftig at vi vil bo på denne siden også... har et stoooort ønske om priskrakk!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe...

Skrevet

Ikke noe bedre i Oslo :/ Vi er nyutdannet begge to og har jobbet et år. tjener ca 340 000 i året hver, likevel går vanvittig mye penger ut til leil når man har et lån på 1.9 mill (som vi har). pluss på ca 600 000 i studielån på oss to til sammen så er det ikke mye igjen å leve av etter regningene er betalt!!! Betaler nå 13 700 i mnd bare i avdrag/renter og 3100 i husleie- dvs at nesten 17 000 kr går ut i boutgifter hver måned... Det er nesten en lønning det.. Så kommer barnehage, studielån, forsikringer, strøm, telefon osv i tillegg... Nei ikke enkelt å være ung og skulle etablere seg. Men man kan jo i trange perioder be om å bare få betale renter på lånet, da blir det vel i så fall rundt 8000 kr mnd i vår situasjon.. Lykke til m husjakten:)

Skrevet

Huuufff hufff.. blir frustreeeert bare jeg leser.. fyyysøøøren at det skal være sånn i dagens samfunn..!!!!!!! RÅTT!! Det blir ikke mye "liv" utenom.. man betaler en stoooor pris på å bo.. jeg tenker jo at man vil jo andre ting enn bare å bo... Jeg skjønner ikke at det skal være så sykt dyrt...... Blir langt å reise på jobb dersom man skal bo i utkanten.. nei må vel bare fortsette å leie...

Skrevet

Ja, klart dette m reisevei til jobben teller også litt.. men Tr.heim er jo ikke såå stort, så om man har bil går det jo forholdsvis greit. Vi bor, har barnehage og har jobber i 4 forskjellige bydeler i oslo, men det går heldigvis rimelig greit når vi har bil:) Er gudskjelov ikke kjempelangt til jobbene el bhg da, men 30-40 min går det fort selv m bil. Man må dessverre bare gå etter prisene nå for tiden, man kan selvsagt alltid skaffe seg noe større og nærmere jobb når ma først er inne på markedet:)

Skrevet

det handler om hvor en vil bo ja. om en er villig til å kjøre litt, evnt ta trikk el buss.. vi hadde ikke overlevd i byen. har ca 20 000 utb i mnd, å det er mye mindre enn hva dere har. men vi har valgt å bo på bygda der vi har vokst opp da, så vi lever greit på det lille vi har. selv har vi et stort nyoppusset og moderne hus med 2 mål tomt til. så her stor koser jeg meg med jenta mi. men må kjøre 1 time en vei til skolen da. å sambo 15 min til jobben, men det er ingen ting=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...