Gå til innhold

Mageproblemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt så utrolig mye luftsmerter og generelt vondt i magen de siste dagene. Har tidvis veldig hard mage, men samtidig må jeg hele tiden på do og få "det" ut. Spiser svisker og tørkede aprikoser + gulrot og eple. Noe jeg har vært veldig lite flink til tidligere. Er egentlig litt plaget med magen når jeg ikke er gravid og, så har tenkt å ta en "helsjekk" etter fødselen. Noen som har noen erfaringer å dele, eller tips? Trim er selvfølgelig noe som sikkert hjelper, men jeg har vært 100% sykemeldt fra dag en pga to tidligere SA, og har fått beskjed om å holde meg i ro. Men vet ikke om det også betyr at jeg ikke kan gå noen små turer? ER selvfølgelig verdt å holde seg i ro hvis dette går bra, men kjenner jeg lengter etter å gå i fjellet og svømme i havet ( Ikke årstiden for det nå da uansett, men)... Er 18 uker + 6 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

huff ja, dette sliter jeg litt med og.. mye luftsmerter og knip. er vel fordi bebisen begynner å ta litt plass i magen slik at tarmene ikke fungerer like bra som de pleier tror jeg.. er vel ikke annet å gjøre enn å slippe noen "salutter" innimellom og gå på do.. hehe :) spise regelmessig, sunn mat og mye frukt er vel det beste tror jeg.. ihvertfall for meg. og noen gåturer innimellom er veldig godt :) er i uke 27+1.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt masse forstoppelse, ikke noe godt i det hele tatt.

Det som hjalp for meg var å bytte ut melk med biola (litt kipt, for jeg har så lyst på sjokolademelk hele tida.. :-P ).

Har spist mengder med fiberrik mat, lakris, svisker osv,

men det hjalp ikke noe særlig på meg.

Er ikke så flink til å drikke mye vann, heller ikke så flink til å trimme.

Også får jeg mageknip i bebimagen,

når bebisen mener at jeg må få ut fingern og spise litt hehe.

En skive eller to med pålegg og det går over.

Oh og eple ligger jeg unna, for det får jeg mageknip av å spise.

Fikk ikke det før jeg ble gravid.

Ang morsjon: Man trenger jo ikke tan helt ut, gå en liten tur i rolig tempo, ca en halv time lengde, tror jeg ikke burde være noe problem,

med mindre legen din har sagt at du ikke får lov da..

Det er jo stor forskjell på denne typen trim og en fjelltur hvis du skjønner.

Lykke til :-)

Skrevet

bytt ut epler med f.eks pærer.

epler gir mye gass.

gikk runt og forgassett alle hele tiden for jeg spiste mye epler..bedre nå som jeg kuttet de ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...