ApriIbaby Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 ...for folk i arbeid? Lurer på om jeg tjener dårlig eller og vennene våre tjener bra. Blir liksom litt blind av disse tallene...
meg & to små vampyrer Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Tror jeg leste et sted at det er 380 ? Høyt synes jeg om det er tilfelle. Kommer nok aldri dit jeg..
MissAntrop Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Gjennomsnittslønn til folk i jobb vil aldri bli særlig representativ da det avhenger av flere ulike ting, som feks utdannelse, type stilling, hvor i landet man jobber, privat eller offentlig, forhandlingsevner etc. Ville heller ha prøvd å sammenlikne med med andre i samme stilling og med samme bakgrunn om målet er å finne ut om du tjener vesentlig dårligere.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Finnes det da? "fasiten" tilsier vel at de som har utdannelse, har godt betalt, men sambo har ikke en eneste utdannelse, men alikevel en grunnlønn på 400 000, men tjener som regel 600-700 000 i året. Jeg ville, som ufaglært, hatt en grunnlønn på 199000 i året.. Jeg ville tro, uten at jeg vet, at gjennomsnittet, om det er noe i denne sammenheng, ligger på 350 000...
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Jeg er temmelig sikker på at det er 350 000, uten at jeg kan vise til en kilde. Mener å ha lest det flere ganger da lønnsforhandlingene var i gang i fjor. 400 000 er det i hvertfall ikke.
MaaneMannen Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Jeg vet at husholdingen vår (2 voksne i 30 åra og to barn) har ca 150.000 mindre enn gjennomsnittet i lønn, som tilsvarende husholdninger. Dvs at vi har i overkant av 300.000 i brutto lønn. På en annen side har vi bare 1/6 av gjelden som tilsvarende husholdninger har. Sumarum har vi omtrent like mye å rutte med i måneden som de som ligger på gjennomsnittet.
Fire småtroll Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 mininntekt.no En helt genial side, der får du vite hva du tjener i forhold til andre som gjør akkurat samme jobb som deg! Du får et spørsmålsark hvor du svarer på spørsmål om deg selv (utdanning, ansenitet, alder osv) og spørsmål om jobben din (priv. eller off. ansvar osv) og dagen etter får du en mail hvor de har sammenlignet deg med andre profiler med samme jobb..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå