Gå til innhold

Hvor mye mme drikker deres barn på 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt som ikke drikker mer enn ca 6 dl mme i døgnet.Spiser grøt og frukt utenom da.

Lurer på om dette er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente drikker kun 140 ml til morgen , kvelds og kanskje 70-100 ml til lunsj. snart 9 mnd

Skrevet

gutten min drikker 5 dl. i tillegg til middag, grøt,frukt og vann og han legger på seg helt fint. Viktigste er jo at han legger på seg i følge den berømte kurven hans:)

Skrevet

Didrik er 8 mnd og drikker 120 ml mme x 3 så din baby drikker mye i forhold til Didrik da.

Skrevet

Hva spiser babyene deres da?Lillegutt spiser en liten porsjon med grøt og et fruktpurè-beger til lunsj og kveldsmat.Spiser ingenting annet av fast føde.

Skrevet

Didrik får;

ca kl 8 1-2 brødskiver til frokost + vann

ca kl 10 120 ml mme

ca kl 11-12 Brødskive elr grøt + vann

ca kl 13 120 ml mme

ca kl 15 Ett middagsglass + vann

ca kl 18 Grøt av 1 dl vann + vann

ca kl 19 120 ml mme

Melken får han før hver dupp, sover mye bedre da har vi funnet ut. Nå i det siste vi har begynt med det. Fikk melken til maten tidligere, men da ble det bare krøll med alt. Ser ikke på melken som ett måltid mer jeg da, så han får 4 måltider i døgnet.

Gjest Mayflower
Skrevet

Helsesøster sa til meg at når de var blitt rundt 6mnd og også spiste annen mat i tillegg,skulle de ikke ha mer enn max 6dl mme i døgnet!

Her spiser han 350-400ml pr dag + grøt morgen og kveld og middag :)

Han er 7,5mnd.

Skrevet

Er rart hvor forskjellige svar en kan få av HS.Jeg spurte HS ang gutten min,og hun sa det var vanlig at de drakk rundt 6 dl fram til de var 1 år.Og at melken fortsatt skulle være en stor del av ernæringen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...