Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med pottetreningen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen starter de i ny barnehage og der starter de ikke med pottetreningen før han kan gå uten bleie i noen timer.

Så nå må vi begynne med det, og kan visst ikke gjøre det på gamlemåten, å sette de på potte og på doringen.

Han må visst gå uten bleie og kjenne at han blir vår når han tisser seg ut, og det som verre er... gurer meg til alle trusene med bæsj i, men det er vel det vi må regne med på denne måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de pottetrening i barnehagen?`Er det noe nytt eller?

Datteren min er snart 17mnd, og bæsjet for første gang på do i dag:-)

Men hun var ikke helt klar over det selv, hehe... Har flere ganger prøvd å sette henne på doen, men hun har nektet! I går tenkte jeg å prøve å underholde henne litt, og hun hadde det så kjekt, gjorde ikke noe i doen da, men likevel.:-) I dag lo hun så hun grein. Trodde hun prompet, men jammen hadde hun ikke bæsjet:-) Så nå skal jeg sette henne på doen etter hvert måltid, så langt det går an da selvfølgelig.. hun begynner i barnehagen på mandag.. Så få hun heller gå uten bleie til sommeren...

Hvem sier at dere ikke kan sette han på potte/doring? Må vel gjøre det som er best for dere vel!

Skrevet

Vi har sånn delvis begynt med pottetrening. Hvis jeg ser på utstyret at det er rett før han må tisse så setter jeg han på potta og så tisser han før jeg tar på bleia. Men skal begynne å følge med på når han presser og prøve å få han til å bæsje på potta og:)

Skrevet

Hæ,mener du at de ikke setter barna på potte/do etter mat for eksempel?Men at de skal lære "the hard way" med gjentatte våte truser til de sier ifra??

Har ikke selv erfaring,men hørtes hardt ut:(Også nå på vinteren..

Skrevet

Ja, men det er forskjellige rutiner på det.

Om vi gjør det på vår måte så tar de ikke pottetrening i barnehagen på ham.

Men gjør vi det på deres ,måte så blir det jo masse ekstra vask med det ene og det andre i.

Men kanskje det funker bedre å la ham gå uten bleie når han er hjemme og med bleie i barnehagen ?

Men jeg mener det burde være det samme hele dagen. Enten med eller uten bleie når en pottetrener.

Skrevet

Hmmm..ja,det tenker jeg og-samme hele dagen.Men bleie ute når de leker da.

Skrevet

Ja, vi ser det ikke på han i det hele tatt. Ikke tale om.

Men sitter han på do så kommer det heller ikke noe uansett hvor lenge han sitter, men så går det kanskje 10 min, så kommer det i bleien.

Skrevet

Ja, sant... ikke lett å vite hva vi skal gjøre her egentlig.

Skrevet

Vår gutt er akkurat som din. Han liker å sitte på do eller potte, men vil ikke tisse eller bæsje der. Hvis han virkelig MÅ, begynner han å gråter, og sier "bellar på". Klarer ikke å få han til å skjønne at han skal gjøre det på potta. Men på stuegulvet eller i badekaret går det helt fint! :-/

Vi har prøvd pottetreningsbleier, men de funker ikke for ham. Han bryr seg ikke, så jeg vet ikke om de føles våte. Har ikke prøvd taktikken uten bleie.

Han sitter på potta i bh sammen med de andre barna, men gjør ikke noe der heller.

Hvor gammel er din? Vår er 2,5.

Skrevet

Han er 3,5 men er til utredning på Haukeland. Vi får muligens svar nå 10. jan.

Men hvor kjøper dere pottetreningsbleiene ?

Er det up&go bleiene eller ?

De vil de jo ikke ha i barnehagene.

Skrevet

Det er trusebleier, ja. Kjøpte de på Kiwi. Bruker de ikke i bh, kun hjemme.

Det er libero som har de, og de heter potty training, eller noe slikt. Meningen er at bleiene skal bli våte og ekle, men som sagt, det bryr ikke vår kar seg om..

Skrevet

Dem ja... ser ikke så mye på Libero sine da jeg alltid har brukt Pampers.

Men skal nok teste dem ut ja...

Skrevet

Bruker også pampers til vanlig, så disse blir litt større og mer klumpete enn de han er vant til.

Skrevet

Ok. Jag skal jaggu meg kjøpe dem i morgen.... Takk for råd. Håper de funker her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...