Mintbolle Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har 3 årig høyskoleutdanning, (sykepleier) og har jobbet 4 år på sykehus, men har ingen jobberfaring i barnehage annet enn et halvtårs vikariat da jeg var 19 år...
meg & to små vampyrer Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Aner ikke hva som er vanlig. Du får vanlig assistentlønn? Det skal jeg også ha, dytter jeg:)
ALIICE Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Hvorfor vil du jobbe som assistent i bhg i stedet for å jobbe som sykepleier? Er bare nysgjerrig jeg. Ellers så tror jeg assistentlønna ligger sånn ca rett over 200.000.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Jeg får 203 000. Men hvis man jobber som assistent i Oslo tjener man visst litt mer.
ApriIbaby Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Har en sykepleier kollega som jobbet et halvår som assisten i bhg. Hun fikk ikke noe for utdanningen/erfaringen sin.,....vanlig assistentlønn
meg & to små vampyrer Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Hva får man mer ansiennitet for da? Hva slags arbeid? Og hvilken type utdanning?
blåbæret Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Jeg jobber sammen med to sykepleiere. Hun ene jobber som assisten, mens hun andre jobber som støttepedagog. Da får hun lønn for utdannelsen sin, så kanskje du burde se om det er ledig stilling som støttepedagog der du bor?
Mintbolle Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2008 Takk for svar! Grunnen til at jeg vurderer barnehage er rett og slett for at jeg synes det er håpløst med all turnusjobbing når jeg har 2 små barn og en mann som reiser mye i jobben sin. Har tenkt å gå tilbake til sykepleieryrket senere, men akkurat nå frister det med noe annet. Itillegg bor jeg på et sted hvor det ikke er så mange valgmuligheter innen sykepleieryrket som f.esk poliklinikker og steder hvor man har normal arbeidstid. Men har ikke bestemt meg helt da... Kjipt og gå ned såpass i lønn også...
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #12 Skrevet 1. januar 2008 Jeg jobbet som barnehage assistent ekstra vakt, hadde 110 kr. i timen.
EinFrosk Skrevet 1. januar 2008 #13 Skrevet 1. januar 2008 I disse tider har du mulighet for å få en pedagogstilling uten lederansvar, da vil du tjene fra 280 000 til ca 295 000 om du har mindre enn 4 års ansenitet.
EinFrosk Skrevet 1. januar 2008 #14 Skrevet 1. januar 2008 En ting til: Søker man assistentstillinger, får man assistentlønn når man ikke har relevant utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå