Gå til innhold

Noen med pergo-barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om pergo-barn er som alle andre barn, eller om de er litt påvirket av hormonene i tabletten som ble brukt for å få el? Vet ikke om det er mulig, da.. jeg bare tenker litt høyt..

Vi har ei veeeldig urolig jente, og veeeldig aktiv.

Er det noen som har merket forskjell på pergo-barn og andre barn?

Hun har fremdeles "harde pupper", hun er 9 mnd, har vært hos legen, men legen vet ikke hvor lenge det er "normalt" at babyene har det..

Ikke sikkert at pergoen har påvirket, bare lurer, jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, kjenner jeg deg fra Bli Gravid? Eller bim, da, har sett deg der. Sleit lenge med å bli, pco, og gikk ned 10 kg + begynte på metformin. Gikk ikke på de pergoene. Har ei jente født mars 07:-) Hun kom i magen med en gang jeg hadde gått ned kiloene og såvidt beg på pergoene (får å få el, kan gis som det). Det er visst ikke noen sjanse for mer aktive/feil på prøverørsbarn og da vil jeg ikke tro det har noe å si for babyer lagd ved å stimulere el. Hva skal andre folk som ikke har fått stimuli OG allikevel har f.eks. adhd barn eller andre hyperaktive barn si da?

Jeg var forresten ,"Lyst: på baby" og senere "Pult på tjukka" på Bli Gravid og Bim:-)

Skrevet

Hei!

Kjente deg igjen på de gamle nickene dine ja :)

Er mars vesle jenta kom her også, så vi har nok følgt hverandre på trimestene. Pluss at jeg var endel inne på pcos også ;)

Nei, det har bare vært en tanke hos meg en stund, så jeg tenkte jeg skulle spørre andre om de hadde erfaring med det samme, eller om det bare var tilfeldig..

Skrevet

Hmm får svare deg til neste år for da kan jeg sammenligne et pergobarn og et som ble laget uten,-)

Fikk gutt i april etter 1 kur med pergo samt 1mnds pause og vips så satt han.

Min lille tette kom som en overraskelse for er visst blitt mye mer fruktbar etter graviditeten gitt.

Har selv en veldig aktiv gutt, veldig nysgjerrig og våken. Men likevel har han tålmodighet og en veldig fin natur. Jeg har aldri tenkt at pergo skulle spille inn selv om det er hormoner så det var en ny tanke.

Skrevet

Må legge til at vesla vår (9 mnd) er veldig observant, aktiv, glad, blid, nysgjerrig og kvikk. Hun sov mye den første måneden, siden har hun vært lite intr. i soving:-) Hun er stor for alderen, er 71 cm og 10 kg. Hun ble født stor også, 50 cm og 3875 gram.

Skrevet

Det er nesten som du beskriver lillemor :)

Men hun har aldri villet sove, hun har alltid vært kjempetrøtt, men NEKTET å sove. Vi har sloss med henne fra dag 2!! (Dag 1 sov hun endel :P)

Hun er veldig nysgjerring, kvikk, glad og smilende. Tidlig i utviklingen. Skal få med seg ALT som skjer. Hehe, ingenting skal gå henne forbi :)

Hun ble født lang (51cm), og er enda lang, men det er både jeg og mannen min også, så det hadde vi regnet med ;)

Skrevet

Gutten vår på snart 4 år har alltid vært en veldig rolig gutt - så jeg har ikke tenkt den tanken ihvertfall.

Nå har jeg termin om en uke med nr 2, og han er veeeldig mye mer aktiv inne i magen enn storebror, så det kan hende han blir vilter på utsiden også. Spennende å se.

Jeg tror uansett at disse legemidlene er så utprøvd og testet at om de hadde påvirket babyene så mye, tror jeg nok ikke de hadde vært tillatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...