Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor lar barnet mitt på 20 mnd gå hele veien hjem fra barnehagen de gangene hun henter henne. Hun sier at "h*n ville gå", og det skjønner jeg, men det er ganske langt for en så liten å gå så langt. Er i underkant av 1 km. H'*n har pleid å være helt utslitt på ettermiddagene etter dette. Har sagt til svigermor at det er for langt, men virker ikke som hun helt skjønner. Det er vel ikke bra for så små å gå så lange strekninger? Det er bare oppover også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge han vil gå er det vel bare å la han gå? Ungen sier ifra om han blir sliten og trøtt. En km er ikke særlig langt, ungen er jo snart 2 år.

Skrevet

så lenge ungen vil gå, så gjør det da ingen ting......

Skrevet

Min er 20 mnd, og kan fint gå over 1 km om hun vil hun (bhg er nederst i bakken vi bor i, og av og til når jeg har tatt vognen for å hente henne har hun gått hele veien opp), pleier også å gå turer i skogen med henne hvor hun får gå så mye hun vil før hun evt sitter i vognen/på ryggen. Har aldri hørt at de ikke skal gå mer enn så og så langt, så lenge ungen ikke protesterer er det vel greit og min er like sliten på ettermiddagen om jeg har kjørt hjem fra bhg eller hun har gått.

Og strengt tatt så er jo ikke 1 km så veldig langt heller da..

Skrevet

Jeg tenkte kanskje ikke benbyggingen var så godt utviklet ennå, og at det derfor er uheldig å gå så langt.

(hi)

Skrevet

jeg syns ikke det hørtes så gale ut jeg.. så lenge han vil gå selv så er det jo bare kjempe greit... de går nok over en km når de er ute å leker i barnehagen f.eks.... de løper jo rundt over alt...

snuppa her kan fint gå så langt og..men problemet er at hun stortsett alltid skal gå mottsatt vei av der vi skal...

Skrevet

Hvis det er lenger enn godt er for kroppen hans, vil han sette seg, gråte, legge seg, protestere. Så lenge han selv gir uttrykk for å ville gå, er det bare godt for han, tenker jeg.

Skrevet

Hvor mye går/løper ikke barna om dagen da.. Mye mer enn 1 Km iallfall... H*n sier nok ifra hvis h*n er sliten i beina...

Skrevet

Synes også det høres greit ut. Så lenge poden selv vil er det jo bare å la han/henne få gå selv.

Skrevet

Er dette et tulle-innlegg?????

Skrevet

min på 14 mnd pleier å gå frem og tilbake fra butikken selv.. vi bærer han litt innimellom da når han vil springe uti veien ogs likt.. er ca 1 km hver vei kan jeg tenke meg.. han gir beskjed nårhan ikke vil mer..

Skrevet

Min er 14 mnd. og går mer en 1 km.

Ho sier selv i fra når ho vil i vognene igjen,men ho elsker å gå.

Pleier å gå i skogen og da kan ho gå 2 km og så vil ho i vogna og så sitter ho der litt så vil ho gå mer.Når vi kommer på veien pleier ho å sovne for der for ho ikke gå.(løper bare ut i veien)

Skrevet

Det gjør vel ingenting? Hvis det er noe som er et problem, så er det vel heller at folk bruker vogna til å kjøre ungene sine over alt omtrent fram til de begynner på skolen...

Skrevet

Nei, det er ikke et tulleinnlegg.

Som jeg skrev er det bare oppover. Og det kjempebratt også. Det er stor forskjell på oppover og flatt terreng! Er ikke et menneske som harkommet opp denne bakken uten å være heseblesende og sliten, og de er godt voksne folk i motsetning til barnet mitt. H*n er helt utslitt etter å ha kommet hjem.

Hadde vi spurt en fysioterapeut om dette, kan det nok hende han/hun hadde vært enig med meg.

Skrevet

Jeg vet at min på 20 mnd ikke hadde vært helt utslitt når hun hadde gått den distansen rett opp(som det faktisk er her og), men min har gått lenge og er en turbopropell av rang som er høyt og lavt hele tiden. Vil ikke si at din ikke er utslitt og kanskje ikke skal gå denne distansen, men dersom du er bekymret så er det bare å ta kontakt med en fysioterapeut så kanskje du får svaret du ønsker ;-)

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å la 20-måndingen gå 1km oppover bakke så lenge det er frivillig.

Ibhg. til sønnen vår går de en rute på 3 km (fram og tilbake til butikk). De aller minste satt i vogn, som ikke kan gå eller går lite satt i vogn. Sønnen vår var vel rundt 24 mnd. da de gikk der første gang.

Skrevet

Det er vel bare bra at barnet får lov til å gå vel? Min gikk mer enn gjerne over 1 km da han var rundt 18 mnd gammel, vi hadde med vognen just in case, men han ville mye heller gå. Og er faktisk ganske flink til å gå fort også.

Jeg syntes vi generellt lar de bruker vogn for mye og lenge til barna, de har kjempegodt av å gå. Ett barn som ikke vil gå pleier å vise ganske tydlig at dette vil jeg ikke da:)

Skrevet

Hvis du syntes dette er sååååå bekymringsverdig foreslår jeg at du henter selv og ber svigermor om å gjøre noe annet.... djeeeeeesus.... tviler på at hun pisker barnet opp bakken liksom...

Skrevet

Har vært endel borti fysioterapeuter, og har aldri hørt at det er restriksjoner på lengde/type gåing på barn. Så lenge de går frivillig er det jo ikke noe problem. De får jo ikke beskjed om å "ikke løp så mye i bakken" i bhg etc, er jo et av problemene med denne/våre barns generasjon at de bruker kroppen for lite fra ung alder av og dermed får belastningsskader/sykdommer som ikke andre generasjoner har hatt.

Skrevet

Så lenge ungen VIL det selv, og ikke sutrer eller er tydelig sliten, så må da det bare være alldeles suverent for h*n å bevege seg litt, gå seg en tur, bli litt utslitt..

Min går mer enn gjerne en km i oppoverbakke.. Har fått utlevert en duracell-kanin, som ikke stopper før hun blir løftet og og batteriene tatt ut.. Nesten hvertfall... Sunt, det er det det er :o)

Skrevet

Herregud, HI......du er årets sofa-mamma. Hjeeeeelp...ungen min måtte gå 1 km....

En unge på den alderen setter seg ned på rompa hvis han/hun er sliten, har vondt etc....

herregud....hadde det vært "svigermor gir dop til ungen min"...ja, da hadde jeg gitt deg sympati...men fysisk aktivitet??

Jævla sofagris...stakkars ungen din...kommmer garantert til å bli tjukk og lat som deg

Skrevet

Takk for alle svar. Skjønner at jeg har tatt feil, når det gjelder dette.

Anonym 23:35: jeg LER av deg!! Er det muuuulig å komme med noe så dumt!!! Og fet? Nei, har aldri hatt noe problemer med vekta. Fryder det deg å kunne sitte å slenge dritt bak skjermen? Makan til fordomsfullt menneske! Må da være lov å stille spørsmål her inne. Selvom et svar er opplagt for deg, er det ikke det for alle andre. Du har sikkert stilt uhorvelig mange idiotiske spørsmål selv, men man blir vel ikke hetset av den grunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...