Gå til innhold

Er det normalt?? (ang hormonspiral)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det over 3 uker siden jeg fkk satt den inn og har blødd hver dag. Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier så. Opptil 6 mnd er normalt. Etter 6 mnd med blødning hver dag orket ikke jeg mer da...

Skrevet

Jeg hadde små blødninger så og si hver dag i seks uker etter jeg fikk satt inn og det var helt normalt ifølge jordmor. Så alt er nok som det skal være.

Skrevet

men da går det seg kanskje til da eller?

Skrevet

Jeg blødde i 3 mnd i strekk. Gav ikke legen deg info om dette? Det burde h*n ha gjort. Det er helt normalt å blø lenge etter innsetting.

Skrevet

Ja, det er normalt. Men det går over etter hvert. Jeg har hatt spiral i flere år og har ikke hatt blødninger i det hele tatt siden de første ukene.

Skrevet

hvorfor reagerer kroppen med at man blør så lenge da?

Skrevet

Jeg blødde noe vanvittig. måtte ta den ut. Kroppen min støtte den bort.

Da vi tok den ut satt det vevsbiter igjen på kroken. Masse koagulert blod lå der. så ut som et slakteri......!!!

fy, jeg kunne blitt syk altså!

Jeg ville tatt en sjekk!

Skrevet

hører liksom så mye forskjellig om det. Syns det var ubehagelig å sette den inn jeg, er det like ubehagelig å få den ut også?

Skrevet

Det er ikke nødvendig med en sjekk knappe 3 uker etter innsetting, så sant man ikke blør mye eller har smerter. Herlighet, trenger ikke skremme HI heller da! Vevsbiter og slakteri... nå var det vanlig småblødning hun snakket om. Og det er vanlig inntil 4-6 mnd etter innsetting!

Uansett så skal man jo til sjekk 3 mnd etter innsetting og da...;-) Så med mindre man skulle blø mye eller få store smerter, er det ikke nødvendig før den tid.

Skrevet

synes det var greit å ta den ut og sette den inn. Beklager hvis jeg skremte deg, men jeg ville nå tatt en sjekk jeg da.

Skrevet

Uff er det mulig skrev feil i innlegget jeg, det er ikke hormonspiral men kobberspiral hehe.

Skrevet

Jeg beklager også, var kobberspiral jeg fikk satt inn også. Ahus mente jeg kunne sette inn hormonspiral, at det sjeldnere skjedde slik med de. Men jeg torde ikke. Har valgt p-stav i stedet!

Skrevet

jeg blødde hele tiden de første månedene, også ble det støre og større pauser mellom blødningene. (begynte med 2-3 dager mellom) så, etter 6 mnd ble det sånn ca som vanlig mens. men veldig uregelmessig. før haddde jeg mensen i 7-8 dager, litt regelmessig..

nå har jeg blødninger i 5-10, en gang 2 uker, og anske uregelmessig.

men er jo normalt at det ikke blir stabilt før etter 1 år. gått snart 8. mnd nå.

men nå skal jeg til en sjekk hos legen, bare for å være sikkert på at alt er som det skal. (vil ikke bli gravid hvertfall!!) det står jo i den brosjyren jeg fikk når jeg satte i spiralen, at man skal sjekke at den sitter som den skal.. jeg får ikke til det selv..

Skrevet

Småblødninger er helt vanlig med hormonspiral i opptil 6 mnd etter innsetting. Ta det med ro.

Om du får KRAFTIGE magesmerter skal du kontakte legen. Om blødningene er kraftige kan du også kontakte legen.

Jeg kontaktet legen etter 3 måneder med blødning hver dag, men da var alt bra. kontaktet igjen etter 6 mnd og da fikk jeg ut min.

Skrevet

Har du kobberspiral er 3 uker på grensen av hva jeg ville gått med. Den har jo ingen hormoner som foklarer en blødning så lenge etter.

Ta en sjekk hos legen du slik at du vet at den sitter riktig.

Den kan bli komplikasjoner av spiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...