Trulte76 Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 jeg fikk beskjed fra jordmor den gange jeg gikk med elste jenta..at jeg kunne spise skalldyr under graviditeten, men ikke når jeg ammet pga visst barnet får/har skalldyrallergi for den allergien er litt skummel.. så jeg har holdt meg unna de gange jeg har ammet..og livretten min er jo hummer da..veldig glad i skalldyr generellt
*bubbs* Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har hørt at det er en myte som nå er avkreftet. Du kan kanskje sjekke det på sidene til mattilsynet?
Trulte76 Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 jeg blir jo kjempeglad vist jeg kan spise hummer og reker etter babyen er født.. Men den reagerer jo på andre ting også f.eks eldste jenta mi hadde melkeallergi, og jeg måtte kutte ut melkeprodukt..for hun reagerte på det igjennom morsmelka.. Hun skrek og skrek da hun var våken og full av utslett i ansiktet da jeg drakk melk før jeg oppdaget at hun reagerte på det.. Så jeg er likevel usikker ang skalldyr..går vel over i morsmelka det også? Er pga skalldyr er sånn en krafitig og farlig allergi at derfor man skal unngå det i tilfelle babyen skal ha allergi eller utvikler det..
Trulte76 Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 hun testet positvi da hun var året på melkeallergi..så jeg vet med sikkerhet det var pga melka hun ble sånn
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Man bør ikke spise skalldyr når man ammer. Har hørt at man tidligere også trodde at det kunne føre til allergi hos barnet, dersom man spiste dette under svangerskapet. Men dette er nå avkreftet ) Men under amming bør man altså fortsatt unngå det.
sydilla Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Du kan spise hva du vil så lenge det ikke er allergier for det i familien, har jeg fått beskjed om på allergipoliklinikken. Hvis du merker at babyen reagerer på noe skal du selvfølgelig la være :-)
Icedancer Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Fikk samme svar som hun over meg her. Så lenge det ikke er skalldyr-allergi i nærmeste familie kan man spise reker, krabbe osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå