Gå til innhold

Veldig lys og løs avføring....Noen som har hatt det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti det?

Jeg har hatt diare i et par dager, men nå har avføringen skiftet konsistens til heeeeeelt lys (nesten hvit) og veldig løs... Har søkt litt på internett og alt som kommer opp er jo om kreft eller leversykdom!?!

Blir jo helt hypokonder:-(

Noen som vet om dette kan være noe ufarlig også???? (isteden for kreft liksom..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det de skriver om er hvis avføringen blir helt hvit/gråaktig.

Da kan det være tegn på forskjellige leversykdommer, cøliaki, etc.

Om du har dette nå vil ikke det bety at du nødvendigvis har disse sykdommene. Mest sannsynlig vil jeg tro at dette kommer av alt fettet man har i kostholdet i jula og som nå skilles ut via avføringen din.. Ribbefett, pinnekjøtt etc.

Jeg er kun spl og har ikke jobbet så mye med mage, men husker så vidt noe om dette fra bøkene. Ring legen din i morgen for å få et sikkert svar.

Kanskje noen her inne er leger og kan svare på dette...

Jeg synes ikke du skal være bekymret for kreft, siden dette har oppstått på kort tid.

Pass bare på at du drikker godt nå mens du har diare, slik at du ikke blir dehydrert! Det er det viktigste for babyen din!

Lykke til:)

Skrevet

Dette er neppe kreft - men du bør be om en time hos fastlegen din i morgen tidlig!!! Manglende fargestoff i avføringen henger gjerne sammen med gulsot - lever/gallesykdom. Lege - morgen tidlig!!!

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar:-) Tror ikke det store internett er noe for meg, med tanke på diagnosering av sykdommer... Blir jo dødsdømt!

Da får jeg sove ganske godt i natt og så får jeg ringe legen i morgen:-)

Skrevet

Ja, det synes jeg du skal gjøre.

Som anonym skriver her kan det være lever eller galle sykdom, så det er viktig at du tar kontakt med legen.Det er mange ting det KAN være eller det trenger ikke være noe:)

Drikk masse jaffal:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...