Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken barneseng kan en på (nesten) 2 år bruke? Venter barn nr 2 i sommer, og eldstemann er ennå ikke fylt 2 år da. Bør vi kjøpe enda en sprinkelseng, eller kan vi gå over til en ny variant? I tilfelle hvilken?? Har fått forskjellige svar på dette fra venner. Minstemann må jo få egen sprinkelseng, men for å slippe å ha 2 like senger, tenkte vi å kjøpe en variant for eldre barn. Er eldstemann for liten da? Har lite peiling på dette. Eksperter, hva mener dere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en vanlig barne seng med "sengehest". Vår eldste fikk det da han var 1,5 år, fordi vi trengte den andre til småen. Da hadde eldstemann lært å klatre ut av sprinkelsenga for lengst, så vi syns vanlig seng var tryggere.

(Nr. to sov i sprinkelsenga til han var 3 år...Han lærte aldri/tørte aldri å klatre ut av den)

Skrevet

Ok. Ser for meg at da vil minstemann dette ut hele tida, men han har vel mer kontroll over kroppen i sommer enn nå....

Skrevet

Ikea hadde i allefall tidligere en seng som i minste lengde er 150 cm (utslått 200 cm). Når den er kort har den 25 cm høye kanter i endene og en sengehest som går langs hele kanten. Det er ikke mulig å ramle ut. Dessuten er den ikke særlig høyt oppe fra gulvet heller... Går helt sikkert bra :-)

Skrevet

Ok, tusen takk for svar:-) Flinke mammaene her altså:-)

Skrevet

Vi kjøpte vokseseng til vår lillemann. Den var vi veldig fornøyd med :)

Skrevet

Vi kjøpte Stompa Luna sengen til jenta vår på 2 år. Den er med sengehest og høye kanter i endene. Det gikk veldig bra å bytte fra sprinkelsenga.

Skrevet

akkurat dette har jeg også tenkt mye på. jeg har en barneseng med sengehest stående på rommet til jenta. men vet ikke om jeg kan bruke den når neste kommer. hun er da 20 mnd. så jeg tenkte å prøve henne med den da. så får vi se hva som går. jeg er litt redd for at hun skal ha vanskelig for å legge seg til å sove i den, men bare ikke skjønne at det er å sove hun skal slik at hun bare reiser seg og klatrer ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...