Gå til innhold

Advarsel ! Lakserolje .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er også kjempelei og ville gjort nesten hva som helst for å få fortgang i det hele .

Men, min mor faortalt meg at hun prøvde lakserolje med nummer 2, og det er noe av det værste hun noen gang har gjort !

Hun prøvde det, og hun endte da opp med presserier uten noen form for åpning eller modning, og de klarte ikke stoppe riene på sykehuset.

Så hun måtte føde uten at åpningen var klar og bekkenet ble presset i fra hverandre, noe hun enda sliter med den dag i dag, og det er 14 år siden fødselen!

Hun sier det er de verste smertene hun noen ganger har hatt, og hun ville heller gjentatt de 3 andre fødslene sine sammenhengende enn å gjenta denne fødselen.

Og i tillegg kom alt av avføring i mousse konsistens under presseriene !

Så vil ikke akkurat ta sjangsen på å prøve dette .

Men alle reagerer vell forskjellig .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jordmor har sagt at det øker risikoen for styrtfødsel og rupur, for å ikke snakke om magesmertene og all diareen, da. Ikke særlig ok det heller. Babyen kommer ut når den er klar - hvis ikke får man hjelp på sykehuset! Alle kjerringråd bortsett fra sex er BARE TULL.

Sex hjelper - når du begynner å bli klar - fordi sæd inneholder littegrann prostaglandiner - som er samme stoff som de bruker når man settes i gang.

Skrevet

Dytter denne tråden opp, da jeg ser det er flere som lurer på lakserolje!

Skrevet

Må bare få signere denne. Fikk beskjed av jordmor om at jeg gjerne måtte prøve diverse kjerringråd for å få ting igang, MEN at jeg burde la vær lakserolje. Hun sa at dersom man ikke er moden, oppnår man ikke annet enn magesmerter i tillegg til at man sliter seg totalt ut. Er man moden, fører det ofte til styrtfødsler og komplikasjoner. Er bra utålmodig jeg også nå, og har prøvd de fleste kjerringråd innen rimelighetens grense, men kommer aldri til å gå så langt som å ta lakserolje. Myye kjekkere at barnet får komme når kroppen er klar, uten at man skal tvinge det frem :)

Tenker litt som så, at jo lenger man må vente, jo større blir gleden :) Lykke til alle sammen :)

Skrevet

dytt!!

Skrevet

Jeg har heller aldri skjønt de som er villige til å ta risken med lakserolje framfor å vente en dag eller to.

Ved min siste fødsel fikk jeg en Klyx som bare virket halvveis. Sprang på do hvert tiende minutt gjennom hele fødselen, og leverte en skikkelig "flytende pakke" under pressingen. Noe av det verste jeg har vært med på! Fødsel og diare er en særdeles dårlig kombinasjon.

Så at noen i det hele tatt overveier å ta den risikoen, er for meg komplett uforståelig. Men dem om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...