Gå til innhold

Gruer meg slik:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fjerne mandlene om 2 uker, og jeg gruer meg så utrolig mye!!! De er digre, og er redd for den smerten alle sier du har etterpå. Har vist dette lenge men klarer ikke slå meg til ro med det. Er utrolig redd for smerten og å ligge under nerkose. Tenkte jeg skulle prøve å nevne dette ettpar dager før jeg skal fjerne dem. (inn for en liten til sjekk) men synes faktisk det er flaut. Jeg er faktisk driitredd!!!. Noen gode råd??:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig! Si fra at du er redd!

Ja, det gjør vondt - men det går over =)

Bruk smertelindring (stikkpiller) effektivt. Spør legen om dette. De hjelper deg med alt du trenger å vite.

Lykke til!!

Skrevet

Nå er det veldig lenge siden jeg fjernet mandlene (jeg var 14 år) men synes å huske at det ikke var så ille! Grudde meg også veldig, hadde aldri operert før eller brukket noe e.l så var veldig pysete når det gjalt smerte. Husker det var ganske vondt å spise etterpå, men is gikk greit ned. Lykke til, det går nok bra, og uansett er det verdt det når du slipper plagene ved halsbetennelse!

Skrevet

Ikke vær redd for å si ifra, det er ikke flaut!

Dessuten så blir de litt snillere og forståelsesfulle når de vet at du (pasienten) er redd.

Men jeg forstår deg GODT, jeg skulle nemlig ha operert nesa mi (kronisk bihulebetennelse) i 4 år nå, og jeg tør ikke å gjøre det.(Alle sier det er sykt vondt, og ingen sier at det hjelper...)

(De har ringt meg fra sykehuset flere ganger, men "heldigvis" har unnskyldningen min da vært at jeg har vært gravid...)

LYKKE TIL, synes du er modig jeg!!

Skrevet

Skjønner godt at du gruer deg!

Men jeg tror du skal forsøke å si i fra. Det er jo sånn; jo mer man snakker om vanskelige ting, jo lettere blir det. Da kan de fortelle deg rundt dette du gruer deg mest for, slik at du vet nøyaktig hva du går til, du kan bli trygg på at de vet sine saker og vite at du er i de beste hender.

Og så kan du jo visualisere deg gjennom en vellykket operasjon, hvor alt går kjempebra og du er en strålende fornøyd pasient etterpå med bare litt vondt i halsen! :-)

Skrevet

Takk for det alle sammen:) er ikke noe gøy å grue seg:( men det går nok bra som dere sier. Må nok bare fortelle legene om min angst for dette. Jeg er vel gjeren ikke alene om dette heller, sikkert fler en nmeg som har det slik. Men huff som jeg gruer meg da.

Skrevet

Takk så masse fo det bever:)

Skrevet

Lykke til :o)

Skal fjerne livmora om 2 uker jeg...

Er ikke redd, men litt skummelt er det jo alltid. Uansett operasjon...

Men dette klarer vi begge 2 :o)

Skrevet

Oi? da bør jeg kanskje ikke "Nøle" med mitt. Ønsker deg også masse lykke til Bente!! Vi klarer dette begge to ja:)

Skrevet

Tror ikke det er noen av de som er værre en den andre...

Takk for lykkeønskningen :o)

Du får oppdatere DiB etter operasjonen din, så skal jeg inn å kikke etter jeg kommer hjem fra sykehuset, om hvordan det gikk :o)

Skrevet

Skal gjøre det, og det må du også når du kommer deg hjem igjen! Dette skal nok gå bra:) Fikk plutselig litt styrke når jeg fikk en ralitet på at jeg ikke er alene hhehe:)

Skrevet

Fjerna mandlene mine for 1 år siden, de var så store at jeg måtte sy to sting på hver side av halsen.. Narkosen var luksus i forhold til formen jeg var i når jeg våkna opp!! Det er faktisk helg grusomt! klarer omtrent ikke og spise på 2 uker, du kan se på det som en god slankekur.. hehe prøver ikke å skremme deg, men det er faktisk ganske vondt. Er bedre og være forberedt enn og ikke være det slik jeg var.. Lå vel bare i senga den første uka. Jeg tog brusetabeletter og ikke stikkpiller, dette pgav da måtte jeg "tvinge" meg selv til og drikke. Er viktig og drikke mye, men det er lettere sakt en gjort. Lykke til! Og som en liten oppmuntring livet mitt er ti ganger bedre uten mandler!!! Så alt smerten var verdt det:D

Skrevet

En kamerat av meg har operert for kronisk bihulebetennelse. Han er blitt frisk!! Dessuten var det "bare" vondt de første 3 dagene - hva er det, når du tenker på resten av livet??

Skrevet

Når er dato'n du skal operere da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...