Gå til innhold

sopp og revning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med sopp hele svangerskapet, brukt masse canesten men jeg blir ikke kvitt det. Skifter truser ofte, har ikke sex så ikke noe smitte fra den kanten. Er nå 38+5, så tiden begynner å løpe ut.. prøvde å ha sex i dag, men det var skikkelig sårt og det kløøøør! Noen som vet om man revner mer/lettere hvis man har sopp? Blir huden mindre smidig? Har prøvd å smøre med den fødselsforberedende oljen til Weleda, men da klør det som besatt, så jeg må gå og vaske den av. Hjelp!! Hadde tenkt jeg skulle smøre masse på slutten, vil ikke revne =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man revner lettere vet jeg ikke annet enn at huden blir skjørere når det er infeksjon der...

Jeg ville hvertfall ikke smurt med noen olje og heller konsentrert meg om å bli så symptomfri som mulig av soppen før fødselen! Noe revning/klipp må man nesten kanskje forvente? Men det fikses jo veldig fint opp med noen sting av jordmor rett etter:)

Lykke til!

Skrevet

Fødselslegen ved sykehuset her jeg bor sa at huden lettere revner nå man har sopp..

Ble anbefalt å ta 2-5 500mg tabelettkurer med 2-3 dagers mellomrom.. Samt bruke krem... Funka for meg. Ingen sex.. det gjør det hele MYE værre.. Bruker KUN bomullstruser, sove enkelte netter uten truse for å lufte litt..

Lykke til.. Håper dette holder seg borte til jeg skal føde.. "Bare" 8 uker igjen her da.. Slet med sopp omtrent fra uke 6 til uke 28-29

Skrevet

ikke 2-5, men 2-3 500mg canesten-vaginatorier..

Skrevet

Trodde ikke man skulle bruke stikkpiller under graviditet? Det sa i alle fall legen min... og jeg synes nesten jeg blir verre av Canesten, det svir! I starten lindret det men ikke nå.. hjeeeelp!

Skrevet

Man kan bruke stikkpiller så lenge de er merket med at de kan brukes av gravide. Både Pervaryl og Canesten kan brukes av gravide. Derimot kan ikke gravide bruke den innføringshylsen for stikkpiller som ofte følge med i pakken.

Jeg har dessverre ikke noen konkrete råd å komme med, men henger meg på tråden ettersom jeg er i ferd med å bli gal av denne soppinfeksjonen som aldri går over. Det begynte ca i uke 8 og nå er jeg kommet til uke 29 og infeksjonen er der like herlig. Har tatt 2 Pervaryl-kurer og fem Canesten-kurer og Vivag melkesyrekapsler to ganger om dagen i en måned uten at det har hjulpet, har forsøkt yoghurt naturell, å bruke bare bomullsundertøy (vasket uten skyllemiddel) og å sove naken om natten, men nei - infeksjonen holder stand. Har vært plaget av dette tidligere også og det eneste som funket da var en tablettkur med Diflucan.

Nå har jeg lest at EcoVag skal være bedre enn Vivag melkesyretabletter og skal forsøke det. Det kan jo være et (desperat) tips til dere andre med samme plager.

Ellers er jeg også bekymret for fødselen når et vanlig samleie (en sjelden vare disse dager) gjør meg så sår og øm som det gjør nå!

Skrevet

Hei! jeg hadde sopp under fødselen og revnet ikke,måtte klippe men det hadde en helt annen grunn. Skulle begynne på en ny kur med canesten men rakk det aldri. Jeg var også redd for at soppen skulle gjøre ting verre under fødselen. Jeg klødde ikke men hadde små rifter og sår så jeg så for meg at de sårene og riftene kom til å revne under fødselen men det skjedde heldigvis ikke.

Lykke til!

Skrevet

HI her. Var på apoteket i dag og kjøpte 500 mg tablett, men der sto det at man bare skulle bruke den en dag. Tviler på at det holder! Er skikkelig sår og øm. Kjører jeg en ny kur i morgen, eller venter jeg eller...? Bare 6 dager til termin, gjør hva som helst for å bli kvitt svineriet! Bruker så klart kremen flere ganger daglig, har t.o.m. kjøpt nye bomullstruser for anledningen.

Og heldig som jeg er, så er JM syk og fastlegen i Kina...... er det mulig??!

Skrevet

Husk en ting à jenter, at hvis dere har sex før symptomene er borte så MÅ MANNEN også behandles..... Hvis ikke får dere tilbake soppen med en gang...

Står i pakningsvedlegget...

VIKTIG!

Skrevet

Jeg har også vært plaget med sopp dette svangerskapet. Hadde i utgangspunktet store planer om å smøre meg med fødselsforberedende olje i god tid før fødsel, men forsøkte en gang, og slo det helt fra meg.. Det gjorde bare soppinfeksjonen MYE verre! Så jeg ville ihvertfall droppet smøringen, det er viktigere at du er fri for sopp vil jeg tro. Men når du er kvitt soppen, så vil jeg absolutt anbefale en salve som heter minigyn - den virker forebyggende mot underlivsplager, og virker umiddelbart på klø/svie/ubehag. Jeg smører meg med den hver gang vi har hatt sex, fordi jeg vet at da er jeg spes. utsatt for "oppblomstring" - og den har hjulpet meg masse. Så den kan absolutt anbefales! Fås kjøpt på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...