Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben trenger vi flere ansatte som kan jobbe i de periodene vi har det mest hektisk, må pga av arbeidsmarkedet som er nå garantert få ufaglærte som jeg må ta opplæring på.

 

Men jeg vil unngå og ansette mennesker som ikke kan jobbe under de mest hektiske periodene , kan jeg spørre de som søker om når de kan jobbe og om de er forhindret fra og jobbe mer i de periodene vi trenger det? Vil jo nødig tråkke noen på beina, men dette er viktig i forhold om vi kan ansette dem og selvsagt gi dem enda mer jobb når det er ekstra betaling, f.eks ved jobb over 38 timer i uken får de enda gunstigere lønn og andre goder.

 

Selvsagt skjønner jeg jo at filk fra tid til annen er opptatt med andre ting og da kan få avslag, men er som sagt avnehgig av folk som kan jobbe mye i enkelte perioder for så mindre når det er lite og gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ekstrahjelper??? Da gjelder det same som på innlegget tidligere; opp til dem å takke ja eller nei til vakter.

Utover det må du selvfølgelig avklare dette med dine forventninger (og deres, selvfølgelig...) vedr når det er press og i hvilke perioder de må regne å jobbe mest. Men som ekstra har du ingen garantier.

 

Skrevet

Kan man ikke ansette folk med midlertidige og tidsbegrensede kontrakter? Som f.eks. gir ekstra jobbing i de periodene?

Skrevet

Det er begrensninger i AML på dette. Man kan ha det om man virkelig driver en sesongbedrift; høyfjellshotell, f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...