trillemamma Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Svigermor er en rappkjeftet dame som er veldig stor i munnen. Hun har vært syk, har operert i munnen og er derfor skjev i ansiket, snakker merkelig og slever når hun spiser. Sambo vil at svigermor skal få hilse på mine foreldre og det er jo veldig koselig, så vi har invitert til middag. Jeg har også en søster som er 9 år gammel, har ingen hemninger og spør og graver om alt. Søs er ikke invitert i middagen (av hensyn til svigermor), så hun må være hos en nabo, men de skal ut på tur og har liten tid, de har ingen andre barnevakter. Mamma og pappa vil at søs skal komme til oss etter middagen, til kaffen. Da sier sambo at da er jo besøket over, så da kan de jo gå hjem. Mamma og pappa tok seg nær av dette, føler at dette er et pliktbesøk fra sambo sin side. Jeg synes at søs må få komme i maten, en person som er stor i munnnen og som aldri veier ordene sine bør tåle kritiske barnespørsmål, synes jeg. Sambo synes synd på svigermor og sier at søs skal ikke komme i besøket. Jeg vet ennå ikke hva svigermor synes om saken, men sambo sier at han vet at hun ikke vil ha barn i besøket. Dette har begynt å bli en kraftig krangel her i huset og jeg trenger innspill fra andre.
♥2 små gull♥ Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 En 9 åring skjønner vel det hvis du prater til henne på forhånd og forklarer situasjonen, at dama er syk og prater/spiser rart, men kan ikke noe for det, og at det IKKE skal kommenteres. En 9 åring klarer vel det?
trillemamma Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2008 Ja, de fleste 9-åringer burde klart det, men ikke denne 9-åringen. :-(
Mrs. Bouquet Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Med mindre det er noe psyksisk galt med søsteren din, syns jeg ikke hun fortjener å komme om hun ikke kan oppføre seg.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Kan ikke dine foreldre forberede søsteren din på forhånd og si at hun ikke trenger å spørre og grave om hvorfor hun er slik i ansiktet? Det er det minste en kan forlange av en 9 åring, på en annen side, bør kanskje svigermor tåle noen spørsmål også. Innen rimelighetens grenser selvfølgelig.
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Jeg syntes at svigermor burde være voksen nok tilå tåle et "slleivete" spørsmål fra en niåring. MEN, jeg syntes også at dine foreldre burde ha nok oppdragelse på jentungen til å be henne kunne oppføre seg og fortelle henne at - damen har vært veldig syk, og derfor snakker rart og ser rar ut!! Hvis ikke, avlys hele middagen og vent til svigermor, blir sitt gamle rappkjefta jeg igjen, og inviter da. Og enting til, jeg syntes heller ikke at svigermor skal bestemme om det skal være unger der eller ikke!!! HAr dere barn sammen?
♥2 små gull♥ Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Hvis det er sånn at 9 åringen ikke hører på dere, og uansett kommer til å kommentere, så får dere gjøre motsatt, forberede svigermor på at det kan dukke opp rare spørsmål og kommentarer, men at det ikke er vondt ment. At 9 åringen bare er nysgjerrig og spør når hun lurer på noe. Hvis svigermor vanligvis er en rappkjefta dame selv så bør hun vel tåle det, hvertfall med en forvarsel...
trillemamma Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2008 Søs har ADHD og mamma og pappa har store problemer med å oppdra henne. Vi har ikke barn sammen, men jeg er gravid og jeg har en gutt fra før. Grunnen til at mamma og pappa vil ha henne med, er fordi de har problemer med å skaffe barnevakt.
bever Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Oi, denne er vanskelig. Hvis alle parter er informert - din svigermor kan kanskje få beskjed om din livlige lillesøster? - så tror jeg dere bare må la det stå til. Dette er jo familiene deres! Skjønner godt både din samboer og dine foreldre. Meeen vil kanskje tro at dine foreldre burde kunne ta mest hensyn??? Og heller ha med søsteren din lenger på besøk f.eks. neste gang?
trillemamma Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2008 Ja, det er det jeg også mener, men sambo er ikke enig.
♥2 små gull♥ Skrevet 1. januar 2008 #11 Skrevet 1. januar 2008 Hun blir sikkert ikke lettere å ha med å gjøre hvis hun blir utelatt fra familieting.. da er det bedre å forberede svigermor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå