Brokade Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har strevd siden den lille var 5mnd med å få i han middag. Prøver nesten hver dag- men tvinger han ikke. Nå er han 11mnd og han spiser kun Hipp sitt middagsglass for 6mnd med pasta og skinke. Dette er også en liten kamp.. Han liker ikke den middagen jeg har prøvd å lage selv... har prøvd oppskriftene fra spedbarnsboken - men middag med salt i - det liker han.. feks pølse. Før høre stadig av svigermor og andre.. at vi må gi han skikkelig middag...for barne deres tok ikke skade av salt i maten... men jeg står fast på at det er skadelig for nyrene... Det jeg lurer på er slik som med ferdigposer m/brun saus.. joikaboller.. fiskekaker..pølse ol. Kan han spise dette... eller når kan han spise dette i tilfelle??
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 bør ikke spise ferdigmat ennå, den er alt for salt. Jeg har gitt min fiskekaker noen ganger (han er halvannet år), og han er tydelig svært tørst utover ettermiddagen da. Så det er nok ikke bra, og litt for tidlig for de. Har også hatt noen runder med min svigermor om dette med salt, men jeg ofrer ikke ungen for å bevare husfred;-) Klart å vri meg unna til nå, med div unnskyldninger da.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Kan være litt mye salt i noe av det. Jeg begynte med 12mnd middagsglass når han var 10mnd. De er det litt salt i og da gikk maten ned på høykant.Smaker jo mye mer. Ellers har jeg også brukt ferdig saus med fiskeboller,fiskekaker, skinke men kjøttkaker lager jeg selv. Også bruker jeg mye urter i det jeg lager, blir god smak og ikke farlig. Men man kan ikke bli helt hysteriske heller syntes nå jeg,
Brokade Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2008 Når er det ok å spise ferdigmat da?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Er ikke helt sikker på hva "grensen" er;-) men ville vel uansett ventet til barnet var over 1 år, og ikke gitt ferdigmat så ofte. Ferdigmat er jo kjent for å være salt. Ville forsøkt det hun andre her foreslo, 12 mnd glass. Jeg har pleid å smake på glassene, og synes det er adskillig mer smak i de for 12mnd. Kan du tilsette mer krydder i maten hans, urter etc? Kanskje det hadde hjulpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå