Honningen Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Krise! Butikken jeg jobber på skal legges ned...Har jobb ut januar. Jeg er i uke 19. Trodde fremtiden var sikret, derfor: et godt planlagt svangerskap! Men nei... Arbeidsløs! Hjelpe meg! Hva skal jeg gjøre?? Tips anyone???
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Finne deg ny jobb så fort som mulig. Arbeidsledighetstrygd er på bare 63% om du har rett på det og blir da mye mindre enn det du har nå.
jannicke21 <3juli 08<3 Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 er ikke sikker på dette, men noen sa til meg at viss du har jobbet 6-10 mnd før svangerskapet, i svangerskapet, så har du fortsatt krav på foreldre penger, men er ikke sikker, men du burde kansje ringt nav og spurt... dette er lurt, vet ikke om det er så lett og få arbeid i graviditeten, siden det ikke er lenge til du skal i svangerskaps perm og foreldre perm, men jeg er veldig -usikker på dette..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Hvis du har plager nok til å bli sykemeldt så teller sykemelding på lik linje med inntekt...Råder deg ikke til å sykemelde deg, men det er faktisk ikke den mest ideelle tiden å skulle skaffe seg jobb på da... Og det stemmer at det er 6 av de 10 siste månedene som teller. OG du kan gå ut i fødselspermisjon opptil 12 uker før fødsel evt tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Det er ikke å anbefale folk å sykemelde seg uten grunn, men i ditt tilfelle så ville jeg sykemeldt meg uten "grunn" og rett og slett vært kynisk mtp situasjonen. Håper det ordner seg for deg da
Elisabeth777 Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 hei, Søk deg ny jobb med en gang. Som siste utvei kan du jo melde deg til et vikarbyrå.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror jeg hadde sykemeldt meg jeg altså! Tenk så mye styr da, når du er halvveis i svangerskapet..du har sikkert nok å tenke på om du ikke må sette deg inn i masse nytt i en ny jobb for max 3-4 mnd! ikke er det enkelt å få seg jobb når arbeidsgiveren vet at du skal jobbe der så kort tid... Uff, den situasjonen unner jeg ingen gravide!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #10 Skrevet 1. januar 2008 Du er altså i uke 23 når du ikke har jobb lengre? Du må jo som nevnt over her ha jobbet 6 av de 10 siste månedene frem til du går ut i permisjon for å få permisjonspenger. Det er altså til du går ut i permisjon, ikke til termin dato, så da er du jo ikke langt unna etter mine beregninger. Dersom du ikke skulle få deg noen jobb, så gå ut i permisjon noen uker tidligere slik at du er sikret permisjonspenger. Er jo kjipt å ikke ha inntekt frem til du går ut i permisjon da, så hadde nok forsøkt å søkt på jobber. Det er jo svært lite arbeidsledighet for tiden, så det er absolutt verdt et forsøk. Ser at flere også har nevnt sykemelding. Vel, jeg hadde ikke vært fremmed for tanken jeg heller...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #11 Skrevet 1. januar 2008 sykemeldt deg.Smarteste da får du 100 % opptjening
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #12 Skrevet 1. januar 2008 Arbeidsledighetspenger gir også opptjening til fødselspenger, så uansett om du velger å melde deg arbeidsledig eller sykemelde deg - så er du sikret fødselspenger. Men som flere skriver her, så får du mer penger ved å være sykemeldt. Da må du få sykemelding før de legger ned butikken du jobber i. Også må du ha en medisinsk grunn, og ikke nevne den egentlige grunnen for hvorfor du vil sykemeldes til fastlegen din.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 1. januar 2008 #13 Skrevet 1. januar 2008 Har de ingen backup for sine ansatte? Andre butikker i samme kjede i nærheten eller noe sånt? Jeg er nesten i samme situasjon som deg, men har heldigvis visst om det en stund og har hatt tid til å sondere etter andre jobber. Håper det går i orden, selv om de som delvis har tilbudt meg jobb ikke vet at jeg er gravid enda. Krysse fingre... Da jeg snakket med NAV fikk jeg beskjed om at dersom man melder seg arbeidsledig, så teller også det med på hva man får utbetalt i permisjonen og på opptjente rettigheter. Det er bedre med arbeidsledighetstrygd enn ingen penger tenker jeg om dagen i alle fall... Lykke til! Det ordner seg som regel for snille jenter
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Sykemeld deg!! Råd fra en fra tredje trimester... Hvis du skulle starte i en ny jobb nå også bli syk med en gang har du jo ikke krav på noe -du må ha vært i jobb i fire uker..Det er en risk å ta når du går gravid... Det blir faktisk veldig tungt framover både fysisk og psykisk.. Med tanke på hvor mange som faktisk sykemelder seg under graviditet synes jeg dette er en god grunn... Om ikke for det fysiske så for det psykiske! Jeg vet iallfall at jeg ikke hadde taklet den situasjonen du er i nå da jeg var i uke 19 -her hadde det blitt sykemelding...! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå